A jövő otthona okos és környezettudatos

Kapcsolódó cikkek

A jövő otthona okos és környezettudatos

A jövő otthona okos és környezettudatos

még több IoT

2 perc

Egyre népszerűbbek az amerikaiak körében a smart home készülékek. A ValuePenguin kutatása szerint a válaszadók 65 százalékának van otthon legalább egy intelligens eszköze. A legelterjedtebbnek az okoshangszórók, a termosztátok és a világítási termékek számítanak.

Az IoT-készülékek választásában nem csak a pluszfunkciók játszanak szerepet. Ezt mutatja, hogy a megkérdezettek okoseszközeinek 49 százaléka segíthet a környezettudatosságban is. Vannak köztük termosztátok és okosfunkciókkal bíró légkondicionálók, lámpák, konnektorok, csatlakozók, valamint konyhai eszközök, porszívók és kerti locsolók is.

Az 1000 fős felmérés szerint minél jobban aggódik valaki a klímaváltozás miatt, annál nagyobb eséllyel ruház be az internetre csatlakozó, távolról is irányítható és akár automata funkciókkal bíró készülékekbe. A téma iránt közömbösek 42 százaléka, a kismértékben érdeklődők 58 százaléka, míg a kifejezetten érdeklődők 74 százaléka tartozik a tulajdonosok közé. Ez utóbbiak 52 százaléka azt állította, kifejezetten azért vásárolta meg az innovatív terméket, mert az segíthet a környezeti terhelés csökkentésében.

Legnagyobb valószínűséggel a férfi válaszadók, a 40 és 54 év köztiek (az X generáció tagjai), valamint az USA északkeleti régiójában élők rendelkeztek smart home készülékekkel. A férfiaknál ez az arány jóval nagyobb (82%), mint a nők esetében (49%).

A generációk közti eltérés is jelentős. Míg az X generációba tartozók 90%-a, addig az ezredfordulósoknak (24-39 évesek, Y generáció) csak háromnegyede állította azt, hogy beengedte otthonába a legmodernebb technológiát. Legkevésbé az idősebbek, az 55-74 év közti baby boomerek (39%) és a 75 fölötti, úgynevezett veteránok (33%) hajlanak erre.

A privát szféra védelme mégsem a legfontosabb?

A felmérés egyik fő megállapítása, hogy az amerikai lakástulajdonosok – a környezeti előnyökért cserébe – hajlandók feláldozni a személyes adataik biztonságát, és 49 százalékuk még többet is fizet, ha az adott megoldás környezetbarátnak számít.

A lakáson belüli dolgok internete használata nem vet fel komoly adatvédelmi aggályokat a válaszadók között. 45 százalékuknál ezt felülírják az intelligens technológiával elérhető környezeti és anyagi előnyök. Az adatbiztonsági szakértők valószínűleg másképp értékelnék ezt az eredményt.

Ahogy a biztosítók elkezdték premizálni, ha az ingatlantulajdonosok biztonságosan és felelősségteljesen viselkednek, a válaszadók 56 százaléka arról számolt be, hogy a kedvezmény érdekében szívesen használná az otthoni okostechnológiát – összegezte a kutatás.

Forrás: