Az okosotthonokban terjeszkedik a Google

Kapcsolódó cikkek

Az okosotthonokban terjeszkedik a Google

Az okosotthonokban terjeszkedik a Google

még több IoT

2 perc

A keresőóriás egy partnerségi megállapodás keretében bevásárolta magát az ADT biztonsági cégbe, így újabb ügyfelek milliói választhatják a Nest eszközöket.

A Google 450 millió dollárért szerzett 6,6 százalékos részesedést az ADT biztonsági cégben, jelentette be a két érintett fél. A várhatóan ősszel záruló tranzakció eredményeként már az idei évtől az ADT szakemberei árusítják és installálják a Google Nest okosotthoknak kínált eszközöket. A kamerákkal és okosképernyőkkel főleg a magánembereket és a kisvállalkozásokat célozzák meg.

Az óriásvállalat úgy véli, a Nest készülékek adják majd az ADT okosotthonoknak szóló kínálatának alapját. A gépi tanulási technológia csökkenti a hamis riasztások számát, javítja az eseményfelismerést és segítőkészebb kommunikációt hoz a rendszertulajdonosoknak.

Az Egyesült Államok egyik legnagyobb biztonsági cégének számító vállalat ügyfelei ráadásul hozzáférnek a Nest Aware szolgáltatáshoz is, amely az intelligens értesítéseken felül 30 napig megőrzi az eseménytörténetet is.

Mindkét cég széles portfóliót hozott össze

A Google a Nest-márka égisze alatt már évek óta kínál ügyfeleinek otthonbiztonsági termékeket. 2017-ben dobták piacra a Nest Secure moduláris rendszert, amely egy központi szabályozó egység (hub) és szenzorok használatával detektálja a nyílászárók nyitását.

Bár az is igaz, hogy a kezdetben 499 dollárért kapható csomag árát szűk egy éven belül 20 százalékkal csökkentették. A keresőóriás az egyedül az Egyesült Államokban 6 milliós ügyfélkörrel rendelkező vállalatba való mostani befektetéssel megerősítheti jelenlétét az okosotthonok biztonsági területén. Ebben a szegmensben az ADT is több éve jelen van.

Az ADT 2017-ben azzal a céllal működött együtt a Samsunggal, hogy együtt kínálják a SmartThings platformra épülő otthonbiztonsági rendszert. Idén év elején pedig több új biztonsági kamerával is előrukkolt a cég, amelyek a Blue by ADT brand alatt futnak. Szóvivőjük megerősítette, hogy a márkát továbbra is önálló rendszerként tervezik értékesíteni, és az új tulajdonosi összetétel után is megmarad éjjel-nappali profi felügyeleti szolgáltatásuk.

A Google jelenleg széles körű smart home portfóliót kínál a Nest márkanév alatt: idetartoznak a videócsengők, füstérzékelők, az intelligens biztonsági kamerák és az okostermosztátok is.

Forrás: