Nemcsak a kert szépülhet, hanem az otthon is okosabb lehet

Nemcsak a kert szépülhet, hanem az otthon is okosabb lehet

Nemcsak a kert szépülhet, hanem az otthon is okosabb lehet a járványhelyzet miatt

kereskedelem

2 perc

A „maradjon otthon” felhívás egy intelligens eszközökkel felszerelt lakásban talán könnyebben elviselhető.

A Canalys globális kutatása szerint a kiszállított okoseszközök  – viselhető karpántok, egyéni audioeszközök és okoshangszórók – száma 2020-ban elérheti a 718 milliót is. Ezzel az éves növekedés 9,8 százalékra tehető. Ugyanakkor a koronavírus-járvány miatti visszaesés ezt a szegmenst sem hagyja érintetlenül, de a felmérés alapján a szállítók proaktívabbak lettek, hogy minél inkább megfelelhessenek a váratlan körülményeknek.

Mivel egyre többen kénytelenek otthon maradni, a fogyasztókra szakosodott cégek egyre inkább igyekeznek támogatni, hogy a felhasználók távolról dolgozhassanak és tanulhassanak, kapcsolatban maradhassanak a barátokkal és a családdal. További cél, hogy az emberek a kijárási korlátozások alatt is aktívak maradhassanak, és azért a szórakozásra is legyen minél több lehetőségük.

Az intelligens hangszórók – mint például az Amazon Echo és a Google Nest – segíthetnek a távoli konferenciabeszélgetések lebonyolításában, és hasznos kiegészítői lehetnek a hanghívás alapú (voice-over-LTE, VoLTE) technológiának.

A prognózis szerint az okoshangszórók piacán 1,5%, a viselhető karpántoknál 3,8%, az egyéni audioeszközöknél pedig 15,5%-os növekedés várható éves szinten.

A kutatás óvatos becslése szerint a járvány 2020 harmadik negyedévére fog majd „kontroll alá” kerülni. Területi megoszlás szempontjából az intelligens hangszórók kiszállítása az ázsiai csendes-óceáni térségben 5,3%-kal, a kínai térségben 12,4%-kal, Latin-Amerikában pedig 5,1%-kal nő majd. Ezzel szemben Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint Észak-Amerikában az előrejelzések szerint 9,9%-kal, illetve 7,7%-kal fog majd visszaesni.

Jason Low vezető elemző elmondása szerint 2020-ban Kína lesz a növekedés egyik fő mozgatórugója. Ugyanakkor mindenképpen számolni kell a COVID-19-cel járó gazdasági bizonytalanságokkal is, ami az ellátási láncokra is hatással van.

A szakértő hozzátette: a kivárásra játszó piaci magatartás már nem számít a járható útnak. Hozzátéve, hogy a cégeknek jelen helyzetben proaktívabb és célzott marketingre van szükségük. Mindenképpen új, az otthonmaradáshoz alkalmazkodó online szolgáltatásokat és tartalmakat kell biztosítaniuk a felhasználók számára.