Ezek az önvezető járművek lehetnek az utak királyai

Ezek az önvezető járművek lehetnek az utak királyai

Ezek az önvezető járművek lehetnek az utak királyai

logisztika

2 perc

Az amerikai teherautó- és buszgyártó Navistar stratégiai partnerséget kötött a TuSimple kínai önvezető startuppal. A nemrég bejelentett együttműködés keretében fejlesztik azokat a négyes szintű autonómiára képes kamionokat, melyek a tervek szerint 2024-től futnak majd az amerikai utakon.

A két cég nem most kezdte a közös munkát, évek óta van köztük kooperáció, ráadásul a járműgyártó vállalat már kisebbségi részesedést is szerzett a San Diego-i központú startupban.

A Navistar ügyvezetője, Persio Lisboa az önvezető technológia iparági terjedésére számít, ami komoly hatással lesz az ügyfeleik üzleteire is. Szerinte a vállalatok együttes szakértelme révén a tehergépkocsik dizájnja és a rendszerintegrációs lehetőségek jól kiegészítik az innovatív autonóm technológiát.

Olcsóbb és biztonságosabb lehetne a közúti szállítás

A kaliforniai székhelyű startup nagy erőkkel koncentrál a sofőr nélküli fejlesztésekre. Július elején jelentették be, hogy megállapodtak több nagy szállítmányozó céggel, köztük a UPS-szel is, hogy létrehozzák az első autonóm hálózatot.

A rendszer a sofőrt nem igénylő teherautókból, a digitálisan feltérképezett útvonalakból, a stratégiailag elhelyezett több száz terminálból és a TuSimple Connect autonóm működést felügyelő rendszerből áll össze. A UPS mellett a társulás tagja a Penske Truck, a U.S. Express és a Warren Buffet tulajdonolta Berkshire Hathaway cége, a McLane is.

Az így kialakított ökoszisztéma segítségével lehetővé válik az államok délnyugati részéből kiinduló, alacsony költségű, sofőr nélküli, távolsági teherszállítás – vetítette előre Cheng Liu, a TuSimple elnöke. A tervek szerint mindehhez a legnehezebb, bruttó 15 tonnánál nagyobb össztömegű vontatókból álló flottát használnak majd.

Kezdhetnek aggódni a sofőrök a munkájukért?

A várakozásaik szerint a negyedik szintű önvezetésre képes szállítójárművek tömeggyártása 2024-től elindulhat. Az értékesítés majd a Navistar már bejáratott értékesítési csatornáin keresztül történne az Egyesült Államok, Kanada és Mexikó területén.

Az USA-ban már működik egy 40 autonóm gépkocsiból álló TuSimple-flotta, amely Arizona és Texas közötti szállításokat bonyolít le. Ezek vezetőfülkéjében egyelőre mindig ül egy biztonsági sofőr is, aki szükség esetén átveszi a kormányt.

A tervek szerint a jövő év során elindítják a vezető nélküli teszteket, ami valóban úttörő előrelépés lenne, hiszen a világon sehol sem folytatnak olyan kísérleteket a közutakon, amikor már sofőr sem ül a fülkében.

Forrás: