Önvezető kamionoknak készül közlekedési folyosó Ohióban

Önvezető kamionoknak készül közlekedési folyosó Ohióban

Önvezető kamionoknak készül közlekedési folyosó Ohióban

autó

2 perc

Az állam 4,4 millió dollárt kapott az Egyesült Államok közlekedési hatóságától arra, hogy a Columbus és Indianapolis közti útvonalon a fejlesztéshez szükséges megoldásokat kiépítse – jelentették be.

Az összeg annak a 8,9 millió dolláros projektnek egy részét fedezi, amelyet a közlekedési szervezet irányít. A munkában részt vesz a DriveOhio szintén állami, autonóm közlekedési kezdeményezés, a területet biztosító Közlekedési Kutatóközpont (TRC) és az Indiana állambeli közlekedési hatóság is. 

A szervezetek gondoskodnak az intelligens logisztikai beruházásokról a tíz államot átszelő, csaknem 3500 kilométer hosszú I-70-es autópálya egy szakaszán. A projekt keretében a nyerges vontatók önvezetését lehetővé tevő technológiákat tesztelik.

Gazdaságélénkítő hatást várnak tőle

Rob Portman szenátor kiemelte, hogy a támogatásból létrejött projekttől a régió gazdaságát érintő pozitív hatást várnak. Az állam azt tervezi, hogy az együttműködő partnerek mellett technológiai szolgáltatókkal, járműgyártókkal, regionális logisztikai tanácsokkal és privát szállítmányozó cégekkel is társul.

A négy évig tartó kísérleti program során gyűjtött adatok a helyi gazdaság ezen fontos szegmensének technológiai fejlődését segítik. Ohio aktívan részt vesz az önvezető technológiák tesztelésében. A DriveOhio kezdeményezés keretében az állam négy városa – Columbus, Athens, Dublin és Marysville – is bekapcsolódott a hálózatra csatlakoztatott és az autonóm járműveket érintő kutatásban.

A 33-as út 35 mérföld hosszú szakaszán, az úgynevezett 33 Smart Mobility Corridor, vagyis intelligens közlekedési folyosón a járműveket újfajta vezető nélküli technológiával szerelik fel, amelyet aztán valós körülmények között tesztelnek.

Az Amerikai Kamionos Szövetség adatai szerint az Egyesült Államokban a közösségek több mint 80 százalékában az árucikkek szállítására használnak tehergépjárműveket. És bár egyes foglalkoztatottsági előrejelzések szerint az önvezető járművek elterjedése miatt akár 3 millió teherszállításban dolgozó ember munkahelye veszélybe kerülhet, vannak, akik ezt vitatják.

Ők azzal érvelnek, hogy a teljes autonómiára való átállás évtizedeket vehet igénybe, ráadásul a sofőrök munkája nem csak a vezetésből áll. Ők azok, akik emellett figyelik a járművek műszaki hibáit, kiszolgálják a vevőket és gondoskodnak a szállítmányok biztonságáról.

Forrás: