Úttörő digitális megoldás a fuvarozásban

Kapcsolódó cikkek

Úttörő digitális megoldás a fuvarozásban

Úttörő digitális megoldás a fuvarozásban: a Vodafone támogatja a Waberer’s digitalizálását

logisztika

3 perc

Folytatja Európa egyik legnagyobb fuvarozási vállalatának, a Waberer’s-nek a digitalizációját a Vodafone: az instantCMR technológiai startup által fejlesztett és a Vodafone publikus internettől elkülönített hálózatán működő applikáció a fuvarlevelek és egyéb dokumentumok digitalizálása mellett új, a fuvarozási iparág digitalizációját a következő szintre emelő funkciókkal bővül. Tavasztól a Waberer’s gépkocsivezetői egy eszközön és ezen belül is egy applikáció segítségével követhetik nyomon a részletes fuvaradatokat, az útvonalat és navigációt, a vezetési időt és vezetési stílust, továbbá ennek segítségével digitalizálhatják a fuvarleveleket és egyéb dokumentumokat, majd ezeket a zárt chatfunkcióval továbbíthatják a központnak. A megoldás integráltabbá, biztonságosabbá, zöldebbé és hatékonyabbá teszi a Waberer’s International működését.

A logisztikai cégek alkalmazottainak egy része fix telephelyen, központban, míg másik részük folyamatos mozgásban, sok esetben több ezer kilométerre dolgozik, akár havi 20-25 napos folyamatos távollét mellett. Ez idő alatt felhalmozódnak a náluk lévő fuvarlevelek, számlák és egyéb dokumentumok, melyeket csak a több tíznapos távollétet követően tudnak átadni a központnak, akik csak ezt követően tudják iktatni ezeket. Mindez komoly likviditási kihívásokat hordoz magában, a nagy terhelés mellett ilyenkor az emberi hibázás lehetősége is megemelkedik, a papíralapú működés környezetterhelő hatásairól nem is beszélve.

A Vodafone évekkel ezelőtt értékesítette a Waberer’s International-nek az instantCMR által fejlesztett Workflow Management nevű alkalmazást, amihez a Vodafone biztosítja SIM-kártyákat, eszközöket és a publikus internettől elkülönült hálózatot. Az applikáció az előbb említett likviditási és fenntarthatósági kihívásra kínál megoldást: alapfunkciója a papír alapú szállítólevelek digitalizálása, továbbá egyéb dokumentumok (baleseti, munkaügyi) küldése/fogadása, ami a vállalatirányítási rendszerbe csatornázva felgyorsítja a munkafolyamatokat.

Az integrált szolgáltatás segítségével a sofőrök bárhol le tudják fotózni a számlákat, szállítóleveleket és egyéb dokumentumokat, amit aztán a rendszerbe feltöltve azonnal továbbítani is tudnak a központnak. A megoldásnak köszönhetően az adatok biztonságosan és gyorsan célba érnek, a számlákat nem hetek múlva, hanem napokon belül teljesíteni tudják. Így javul a cég likviditása, csökken a hibázás lehetősége, gyorsabban tudnak reagálni egy-egy kialakult helyzetre – például egy baleset esetén – és mindezt kevesebb emberi beavatkozással, időhatékonyan.

Az előbbiek mellett az applikáció tavasztól más, a fuvarozási iparágban felmerülő kihívásokra is megoldást fog kínálni. A gépjárművezetők fuvarokhoz szükséges információkkal való ellátása eddig nem volt standardizálva és nem is működött hatékonyan. A gépjárművezetőknek számtalan adatra van szükségük a fuvar teljesítéséhez: állomásokra, ügyféladatokra, címekre, útvonaltervre, utasításokra, vezetési és pihenőidő-kalkulációra, üzenetváltásra.

Az új fejlesztéseknek köszönhetően tavasztól ezeket a már említett Workflow Management applikáció segítségével követhetik nyomon, ugyanis az alkalmazás olyan funkciókkal bővül, mint a részletes fuvaradatok megjelenítése, útvonaltervezés és navigáció, zárt chatfunkció, vezetési idő és vezetési stílus monitorozása.

Mindennek köszönhetően a sofőröknek kevesebb eszközt kell használniuk, ami koncentráltabb figyelmet eredményez; a vezetési szokások monitorozásával csökkenthetőek a működési költségek és az ökológiai lábnyom; a vezetési idő kalkulációval csökkenthetők a figyelmetlenségből, fáradtságból adódó balesetek, elkerülhetők a vezetési idő megszegéséből származó büntetések; míg a zárt chatfunkció csökkenti a digitális támadások esélyét.

„Nagy öröm számunkra, hogy ismét egy olyan fejlesztést mutathatunk be, amelyben a digitalizáció révén jelentős előrelépés érhető el az ország gazdasági fejlődése szempontjából egyik legfontosabb iparágban, a logisztikában. A Vodafone-nál folyamatosan keressük azokat a partnereket, akikkel közösen olyan innovációkon és fejlesztéseken tudunk együtt dolgozni, amelyek a folyamatok optimalizálásában segítenek. Az instantCMR és a Waberer’s esetében épp ilyen partnerekre leltünk. Sok logisztikai cég még mindig teljes mértékben papír alapú, a digitalizációt mellőző rendszereket használ, ami egyrészt nem környezetbarát, másrészt jelentősen lassítja a folyamatokat és nem is biztonságos. A Workflow Management applikáció mindössze egy telefonon elérhető applikáció segítségével biztonságos, integrált, fenntartható és nem utolsósorban digitális megoldást kínál a logisztikai iparág legégetőbb kihívásaira” – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese.

„A Waberer’s csoport működésének egyik motorja, hogy képesek legyünk a piac előtt járni és az innovatív megoldásokat időben feltérképezni. Elkötelezettek vagyunk a jövő technológiái iránt, de fontos, hogy ezeket tökéletesen implementálni tudjuk logisztikai folyamatainkba, hiszen nem elég csak beruházni a jövőbe. Az új technológiákat az ellátási láncban szereplők összehangolt munkája révén lehet maximálisan kihasználni, ezáltal minden közös lépésünk garancia lesz a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért. Az instantCMR-rel és a Vodafone-nal való közös projektünk mindezen törekvéseinket tökéletes példázza. Képesek voltunk egy olyan digitális és felhasználóbarát applikációt bevezetni, ami nem csupán megkönnyíti és átláthatóbbá teszi kollégáink számára a mindennapi munkát, de a vezetési stílus monitorozása révén csökkentheti a Co2 kibocsátást, növeli az operáció hatékonyságát és megkönnyíti a kommunikációt a munkavállalóink között” – foglalta össze Erdélyi Barna, a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja.

„Az instantCMR szolgáltatás innovatív és költséghatékony felhőalapú megoldást kínál bármilyen méretű nemzetközi fuvarozó vállalat számára CMR szkennelésre, fuvarfeladat-menedzsmentre és a gépjárművezetőkkel történő kommunikációra. A minden korosztály számára könnyen használható mobilalkalmazásnak, az irodai háttérrendszernek és az egyszerű integrálhatóságnak köszönhetően az instantCMR egyszerre teszi könnyebbé a gépkocsivezetők, fuvarszervezők és informatikai csapatok munkáját. Büszkék vagyunk arra hogy a Vodafone Magyarországgal karöltve már 5 éve támogatjuk a Waberer's International és számtalan más fuvarozó vállalat digitalizációját piacvezető teherfuvarozási megoldásunkkal” – tette hozzá Deák Norbert, az instantCMR vezérigazgatója.