Egyre népszerűbbek lehetnek a hibrid okosórák

Kapcsolódó cikkek

Egyre népszerűbbek lehetnek a hibrid okosórák

Egyre népszerűbbek lehetnek a hibrid okosórák

kereskedelem

2 perc

A hibrid modellek különlegessége, hogy bár külsőre tökéletesen úgy néznek ki, mint az analóg időmérők, viszont rendelkeznek pár intelligens funkcióval. A Juniper Research felmérése szerint 2022-re ezek a típusok teszik majd ki az okosórák piacának felét.

A kutatás azt jósolja, hogy körülbelül 80 millió hibrid órát szállítanak majd ki világszerte 2022-ben, ami 460 százalékos növekedés a tavalyi évre becsült 14 millióhoz képest, azaz a forgalom több mint ötszörösére bővülhet. Mindeközben a digitális kijelzővel ellátott intelligens kiegészítők – mint például az Apple Watch vagy a Fitbit Ionic – forgalma már jóval szerényebb, 160 százalékos növekedés elé néz. 

Karcsúbb lett a Misfit új hibrid órája

A következő öt évben várható trendekről szóló elemzés szerint a digitális kijelzőjű órák esetében jósolt visszafogottabb bővülés hatására máris jó pár gyártócég hagyta el a pályát.

A versenyben maradt vállalatok is elsősorban a speciális funkciókra fókuszálnak, így például az okosórák sportközbeni alkalmazására. Az utóbbi időben az Apple, a Casio és a Samsung erősítette ezt az irányvonalat legújabb modelljeivel.

„Az okosórák piaca egyre inkább abba az irányba mozdul el, hogy a kiegészítőket speciális módon is fel lehessen használni” – emelte ki James Moar, a tanulmány szerzője. A szakértő szerint ez természetesen minden szempontból hatással lesz majd a fejlesztésekre, a tervezéstől kezdve egészen a gondosan megválasztott eladókon keresztüli értékesítésig. Míg számos gyártónak csak halvány reménye lehet arra, hogy szélesebb rétegeket el tudjon érni, addig maga az iparág mégis stabil marad – véli a szerző. 

A hibrid modellek iránti érdeklődés ellenére a Juniper arra számít, hogy egyelőre csupán néhány cég fogja viszonylag kisebb számban gyártani az intelligens órák ezen változatát. A piaci szereplők jelenleg kevesebb mint 2 millió hibrid okosórát forgalmaznak éves szinten.

A tanulmány emellett arra is kitért, hogy az összekapcsolt technológiák ma már egyre nagyobb szerephez jutnak, 2022-re várhatóan már csaknem az okosórák felében lesz megtalálható a GPS. Ezzel ellentétben ugyanakkor a kis hatótávolságú kommunikáció, vagyis az NFC térhódítása továbbra is visszafogott lesz, és a piackutató a közeljövőben nem is vár számottevő elmozdulást.

Forrás: IoT Now