Azonnali fizetés: indulásra kész az újabb szolgáltatás

Azonnali fizetés: indulásra kész az újabb szolgáltatás

Azonnali fizetés: indulásra kész az újabb szolgáltatás

pénzügy

2 perc

A Mastercard bejelentette, hogy Magyarországon is elérhetővé teszi a Pay by Account megoldást, így a vásárlók a kártyás vagy mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, kényelemmel és egyszerűséggel fizethetnek majd.

A nemrég hatályba lépett törvény szerint 2021. január 1-től minden online kasszával rendelkező kereskedő köteles elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára.

A Pay by Account használata során a vevő saját okostelefonja segítségével fizethet, legyen szó akár bolti, akár online vásárlásról. A szolgáltatás önálló alkalmazásként vagy akár a mobilbanki applikáció egyik funkciójaként is alkalmazható. Ehhez a vásárló számlavezető bankjának kell elérhetővé tennie a funkciót ügyfelei részére. A megoldás a mobiltárcák kapcsán ismert biztonsági technológiával védi a bankszámlaalapú tranzakciókat is.

Bolti környezetben a kártyás fizetéskor megszokott módon, érintésmentesen, a POS terminálnál történik a fizetés. Annyi a különbség, hogy ebben az esetben nem egy bankkártya, hanem a vevő számlája vesz részt a tranzakcióban. Online vásárlás során pedig a Pay by Accountot választva a megszokott módon, az internetes kártyaterminál oldalon indítható el a tranzakció.

A fejlesztés a QR kódos technológiát is ismeri, amely várhatóan olyan mikrovállalati szegmenseknél lehet alternatíva, ahol nehézkesebb a kártyás fizetés kialakítása.  

A Mastercard szolgáltatása a kártyás fizetésnél meglévő vásárlói és kereskedői előnyöket hozzákapcsolja az azonnali fizetési rendszerhez. Így például a vitarendezési mechanizmust követve a vásárló Pay by Account esetében is visszakapja a pénzét a banktól, ha visszaélés áldozata lett, vagy ha nem azt a terméket, szolgáltatást kapta, amelyet szeretett volna.

Kereskedői oldalon pedig további előny, hogy a szolgáltatás a meglévő érintésmentes és internetes kártyaelfogadási infrastruktúrán működik, így sokkal kisebb fejlesztést igényel a bevezetése, mint más hasonló megoldások.

Az érintésmentes infrastruktúra fejlesztése egy közös érdek a kártya- és a bankszámla-tokenizációs megoldás szempontjából is. A Doppio nevű fejlesztési program segítségével a Mastercard több ezer terminál kihelyezését segítette elő az elmúlt hónapokban.

Az úgynevezett softPOS megoldással pedig tovább egyszerűsödhet ez a folyamat, hiszen így a legegyszerűbb androidos telefonok is alkalmassá válnak érintésmentes fizetések elfogadására. Ennek köszönhetően a kereskedő saját okostelefonja segítségével fogadhat érintésmentes fizetéseket, vagyis nincs szükség külön eszköz beszerzésére és telepítésére.