Egyszerűbb és biztonságosabb lehet az online fizetés

Egyszerűbb és biztonságosabb lehet az online fizetés

Egyszerűbb és biztonságosabb lehet az online fizetés

pénzügy

2 perc

Az egységes digitális fizetések globális elterjesztésén dolgozik az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa.

A biztonságos és érintésmentes vásárláshoz egyre többen választják az online platformokat, így az e-kereskedelem a világ minden táján újabb szintekre tör. Éppen ezért minden eddiginél fontosabb, hogy bármilyen digitális csatornáról vagy bankkártyáról van szó, az online fizetések zökkenőmentesek és konzisztensek legyenek.

Az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa bejelentette, hogy az EMV Secure Remote Commerce iparági szabvány alapján megkezdik a Click to Pay online fizetések globális kiterjesztését.

A Click to Pay így olyan országokban lesz elérhető, mint Ausztrália, Brazília, Kanada, Hongkong, Írország, Kuvait, Malajzia, Mexikó, valamint Új-Zéland, Katar, Szaúd-Arábia, Szingapúr, Egyesült Arab Emírségek és az Egyesült Királyság, de más országok is követhetik majd ezeket.

A szolgáltatás a webes és mobil oldalak, a mobil alkalmazások és a csatlakoztatott okoseszközök használatakor helyettesíti a személyes számlaszámok és információk időigényes bevitelét.

A Click to Pay hasonló a fizikai üzletekben már megszokott fizetési élményhez, ahol egyetlen terminálnál bármilyen kártyával fizethetünk. A felhasználó kártyaadatait elég lesz mindössze egy egyszeri regisztráció során megadni, ezeket pedig tokenizált formában a kártyakibocsátó bank tárolja. A későbbi vásárlásoknál pedig a fizetési módok közül a Click to Pay opciót választva lehet gördülékenyen fizetni.

Az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa tavaly októberében jelentette be az univerzális digitális fizetési megoldást az Egyesült Államokban. Azóta több mint 10.000 kereskedő teszi azt elérhetővé ügyfelei számára – a többi között a Cinemark, a Crate & Barrel, az Expedia, a Fresh Direct, a Jo-Ann Fabric and Crafts, a Joseph A. Bank, a Rakuten USA, a Saks Fifth Avenue és a SHOP.com.

Világszerte további jelentős cégek köteleződtek el a Click to Pay támogatása mellett, így például az Emirates, a Mitre 10 (Új-Zéland) Ltd., a Noel Leeming, a 1-day, a Pizza Hut Australia, a The Warehouse, a Torpedo7, a Ticketek és a Warehouse Stationery.

A kereskedők számára ez a fizetési megoldás azokban a helyzetekben segíthet csökkenteni az akadályokat, amikor a vásárlóknak fizikai kártyaadataikat kell megadniuk, legyen szó szolgáltatások igényléséről, vásárlásról vagy adományozásról. A vállalkozások egy virtuális terminál használatával szolgálhatják ki a kártyabirtokosokat.

Annak érdekében, hogy a szolgáltatást használók köre tovább bővüljön, az együttműködő cégek saját hálózati partnereikkel (fizetési, gateway és kártyaelfogadói szolgáltatókkal) is azon dolgoznak majd, hogy felkészüljenek az egyszerűsített online fizetésre, amelyet az összes fizetési hálózat támogat majd.

Az Egyesült Államokban a többi között az ACI Worldwide, az Aurus, a Blackbaud, a BlueSnap, a Braintree, a Cybersource, a Global Payments, a Mastercard Payment Gateway Services és a Square is elérhetővé teszi a kereskedők számára a szolgáltatás engedélyezését, de olyan nemzetközi vállalatok is csatlakoztak, mint a Checkout.com, a Noon Payments, a SafeCharge és a Windcave.