Banki tranzakciók: gépi tanulással kevesebb a bosszúság

Banki tranzakciók: gépi tanulással kevesebb a bosszúság

Banki tranzakciók: gépi tanulással kevesebb lehet a bosszúság

pénzügy

2 perc

A Visa az új Smarter Stand in Processing segítségével csökkenti az ügyfelek elutasított tranzakcióinak számát, amikor bankjukban működési zavar vagy leállás tapasztalható.

A Smarter STIP alkalmazás egy olyan új, valós idejű mesterséges intelligenciát (AI) használó szolgáltatás, amely segíti a kibocsátókat a tranzakciók engedélyezésének kezelésében szolgáltatási fennakadások esetén.

A korábbi tranzakciók mélytanulással történő elemzését felhasználva a Smarter STIP a kibocsátók nevében hoz megalapozott döntéseket a tranzakciók jóváhagyásáról vagy elutasításáról, amikor azok rendszere offline állapotba kerül. A cég úttörő szerepet játszott a mesterséges intelligencia és a neurális hálózatok csalás elleni védekezéshez való felhasználásában. A most bejelentett fejlesztés erre a tapasztalatra épül, és az AI-alapú innovációk sorozatában elsőként érkezik a VisaNet-hez, a cég globális feldolgozási hálózatához.

„A fogyasztók elvárják, hogy azonnali és megszakítás nélküli hozzáférésük legyen pénzeszközeikhez. Ha ez az elvárás nem teljesül, az komoly költségekkel járhat. A stand-in eljárás – amikor a kártyatársaság a kibocsátó nevében kezeli az engedélyezési folyamatot – mindig is alapvető biztosíték volt az ügyfelek számára, hogy ha a váratlan bekövetkezik, számíthatnak a segítségünkre. A mesterséges intelligencia alkalmazásával ez a képesség intelligensebbé, hatékonyabbá és dinamikusabbá válik” – mondta Jack Forestell ügyvezető alelnök és termékvezető.

A leállások problémájának kezelése

Függetlenül attól, hogy tervezett karbantartásról vagy egy váratlan leállásról van szó, a szolgáltatás szünetelése rendkívül zavaró a Visa ügyfelei és a banki ügyfelek számára egyaránt. Ha a stand-in eljárás nem érhető el, annak súlyos következményei lehetnek: sikertelen tranzakciók miatt bevételkiesés, a kártyatulajdonosok rossz tapasztalatai miatt megnövekedő ügyfélszolgálati hívásforgalom, a jó hírnév károsodása vagy akár egy, a hivatalos szervek által indított vizsgálat.

A Smarter STIP szolgáltatás – amely a meglévő STIP képességeire épül – mélytanulás segítségével elemzi a korábbi tranzakciókat a kártyatulajdonosi szintre kiterjedően. Így a mesterséges intelligencia által meghozott tranzakciós döntés a múltbeli vásárlási viselkedésből származó egyedi betekintésen alapul, nem pedig kizárólag a teljes kártyaportfólióban alkalmazott statikus szabályokon.

Ezzel a kiegészítő információval a Visa olyan tranzakciós döntést hozhat a kibocsátó nevében, amely jobban tükrözi a kibocsátó saját döntéshozatali folyamatát – és bizonyos esetekben akár 50%-kal csökkentheti a kártyatulajdonosok tranzakcióinak elutasítását.