Okosabb háztartási gépeket fejleszt a Google Cloud és a GE

Okosabb háztartási gépeket fejleszt a Google Cloud és a GE

Okosabb háztartási gépeket fejleszt a Google Cloud és a GE

még több IoT

2 perc

A két cég a következő években együtt dolgozik a különféle okosotthon-készülékek fejlesztésén.

A felhőszolgáltató a társulásba a mesterséges intelligenciával (AI) és a gépi tanulással kapcsolatos tudását, valamint az adatokkal és azok elemzésében szerzett gyakorlatát hozza. A kínai Haier Group tulajdonában álló GE Appliances pedig az USA-ban a GE mellett Haier és Hotpoint néven is forgalmazza háztartási gépeit.

A partnerség hozadéka a fogyasztók számára elsősorban azt jelenti, hogy készülékeik jól tudjanak együttműködni a különböző Google platformokkal, a Google Asszisztenssel és az Android-készülékekkel is. 

Mivel a keresőóriás – például az Amazon, az Apple vagy a Samsung mellett – azon cégek köze tartozik, melyek 2019 óta együtt fejlesztik a Matter nevű új, nyílt forráskódú okosotthon-sztenderdet, valószínű, hogy a háztartási segítőket egyaránt jól tudják majd használni az iOS és az Alexa-tulajdonosok is.

A platform-konnektivitáson túl személyre szabott jellemzőket és energiatakarékossági tippeket is kínálnak a felhasználóknak; ezeket a Vision AI teszi lehetővé. Az üzleti vevők számára az előnyök közé tartozik, hogy egy sor készüléket tudnak irányítani, a hibaelhárítás javításával pedig meg tudják hosszabbítani a termékek életciklusát, így csökkentve a vállalkozás költségeit.

A GE Appliances jelenleg több csatlakoztatott eszközt is kínál az amerikai vásárlóknak, ezeket a felhasználók a SmartHQ applikáción keresztül irányíthatják. Mivel azonban a megállapodás részeként a Google tudása is beépül a készülékek tervezésébe és gyártásába, előbb-utóbb borítékolható a régi alkalmazás ráncfelvarrása vagy akár egy új app létrehozása is.

Európában a Haier márka összes intelligens készüléke, köztük a Hoover és a Candy készülékek, a hOn applikáción keresztül kapcsolódnak. Egyelőre nem lehet tudni, hogy a megállapodás más régiókban is kiterjed-e a márkák és almárkák közti további együttműködésre.

Forrás: