Már több mint 750 ezren használják a MÁV applikációját

Már több mint 750 ezren használják a MÁV applikációját

Már több mint 750 ezren használják a MÁV applikációját

még több IoT

2 perc

Július végéig már minden nyolcadik belföldi utas az alkalmazásban vásárolt jeggyel vagy bérlettel közlekedett, míg a koronavírus-járvány előtti utolsó hónapban csak minden 17. utasra volt ez igaz.

Elérte a MÁV-START az online felületeinek 750 ezredik regisztrált felhasználóját. Az érintésmentes fizetés rohamos terjedésével a vasúti alkalmazás is igen népszerűvé vált az utasok körében. Bár a közlekedők jelentős hányada, csaknem 45 százaléka, még mindig a jegypénztárakat részesíti előnyben, de látványosan növekedett az online csatornák részesedése, amely mostanra a jegy- és bérleteladások több mint negyedét teszi ki.

A belföldi bevétel 15 százalékát szintén az applikáción keresztüli eladások tették ki. Ennek 83 százaléka menetjegy és pót-/helyjegy, míg bérletekből a forgalom 17 százaléka származik. A felhasználók túlnyomó többségben, 75 százalékban androidos készülékekről vásárolnak. Szintén ebben az időszakban a MÁV-START által értékesített nemzetközi jegyek 16,5 százalékát váltották az appban, a forgalomból több mint 15 százalékkal részesedve.

  • Az alkalmazás felhasználói idén eddig a Nyugati pályaudvar és Vác közötti utazáshoz vásároltak legtöbbször jegyet az applikációból, csaknem 63 ezer utas tett így.
  • Szintén népszerű volt a Keleti pályaudvar-Gödöllő, a Kelenföld-Székesfehérvár és a Déli pályaudvar-Székesfehérvár útvonal is, amelyeken 35-37 ezer utas közlekedett applikációból vásárolt vonatjeggyel.

A MÁV appnak a 2018. májusi bevezetését követően 2019 végére már 250 ezer regisztrált felhasználója volt. Az alkalmazásban történő ügyintézést nemcsak a kor technológiai elvárásai, hanem a pandémia is indokolja: az érintésmentes vásárlás, ami kényelmes, gyors, akár a kanapéról is megoldható és elkerülhető vele a sorban állás, még lényegesebb szemponttá vált, mint azelőtt.

A fejlesztés nemcsak a jegyértékesítésben, hanem az utastájékoztatásban is fontos szerepet tölt be, online térképen követhető a vonatok közlekedése, így az utas láthatja az aktuális menetrendet és tervezheti a csatlakozást, a vonat tényleges indulásáig megválthatja menetjegyét. Ugyanakkor nemcsak a kényelmes használat vagy a sorban állás elkerülése miatt érdemes mobiltelefonon vonatjegyet venni, hanem azért is, mert az alkalmazásból 10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók e-vonatjegyek, illetve elérhetők az Okosjegy-ajánlatok is.

Számos fejlesztésen esett át az applikáció

Mostanra a START Európa nemzetközi vonatjegyek mellett Budapest közigazgatási területén kívüli HÉV-jegyek is elérhetők, illetve az egyes vidéki városok helyi buszközlekedésében felhasználható napijegyek és bérletek is megvásárolhatók. Szintén fontos előrelépés, hogy a belföldi vasúti és egyes nemzetközi jegyeket visszaigazoló e-mail mellékleteként PDF-formátumban is elküldi a vasúttársaság, így más nevére is váltható jegy, ami egyben továbbítható is.

Tavaly év végén az  ELVIRA felülete is megújult, és nemcsak új köntöst kapott, hanem a közös platform része lett. Így az utasoknak nem kell külön felhasználói fiókot fenntartaniuk akkor sem, ha nem mindig ugyanazt a csatornát használják a jegyvásárláshoz. Sőt, a webes felület esetén már egyáltalán nincs szükség a regisztrációra sem, hiszen 2021. márciusa  óta elérhető a vendégvásárlás funkció is.