Felturbózza az önvezető kamionok fejlesztését az Einride

Felturbózza az önvezető kamionok fejlesztését az Einride

Felturbózza az önvezető kamionok fejlesztését az Einride

logisztika

2 perc

A svéd cég teherszállításra alkalmas, sofőr nélküli elektromos szállítóeszköze az elmúlt időszakban nemcsak a nagyközönség, hanem a befektetők figyelmét is felkeltette. Ugyanakkor az önvezető járművek fejlesztése, tesztelése és engedélyeztetése drága és hosszadalmas tevékenység.

A négy éve alapított startup fejlesztése, a T-Pod egyelőre odáig jutott, hogy jelenleg négy fut belőle a svéd közutakon, a helyi élelmiszergyártó, az Oatly áruit célba juttatva. A saját építésű elektromos járműveiken nincs vezetőfülke, és a hagyományos irányítóegység is hiányzik. Irányításukat, ahogy a videón is látható, távolról egy operátor végzi.

A megpakolva 26 tonnás, négyes szintű autonómiára képes T-Pod egyelőre csak rövid utakon közlekedik, ráadásul nem is túl gyorsan, hiszen jelenlegi végsebessége 5 kilométer óránként.

Egy évvel a korábbi 25 millió dollár finanszírozás után, a cégbe az eddigi befektetők most további 10 millió dollárt invesztálnak, számolt be az Einride. Az összeg nagy része a társadalmilag vagy üzletileg hasznos befektetéseket kereső Norrsken VC tőkealaptól érkezett, amely a társaság tanácsadó testületében is helyet kapott. Ezen kívül beszállt még a projektbe az EQT Ventures, a Nordic Ninja VC és az Ericsson Ventures is.

A bejelentés nem sokkal az október 8-án megjelenő új járművük előtt érkezett, amelyről egyelőre csak rövid, kevés információt tartalmazó videót tettek közzé. A friss tőkével az Einride Pod piacra kerülésének meggyorsítását tervezi a vállalat.

Akár jól is kijöhetnek a koronaválságból

Bár a stockholmi székhelyű cég elismeri, hogy a mesterséges intelligencia és robotika területén működő startupokat sem kíméli a Covid-19 járvány, ők mégis bizakodnak. Úgy vélik, hogy a pandémia növelte – a saját fejlesztésükhöz hasonlóan – az érintésmentes szállítási módok iránti igényt. Sikerült régi partnereik, mint az Oatly és a Lidl mellé újakat is szerezni, ezen kívül piacra léptek egy új teherszállítás mobilitási platformmal is.

Ez a platform informálja a partnereket a szállított mennyiségről, a megtett távolságról, a károsanyag-kibocsátás mértékéről, valamint segít a legkedvezőbb útvonal kiválasztásában. Mindezzel csökkenhetnek a szállítási költségek, kisebb lehet a környezeti terhelés, javulhat az utak biztonsága és nőhet a termelékenység.

Forrás: