Nagy népszerűségnek örvend a bécsi chatbot

Kapcsolódó cikkek

Nagy népszerűségnek örvend a bécsi chatbot

Nagy népszerűségnek örvend a bécsi chatbot

közszolgáltatás

1 perc

Tavaly összesen 2,3 millió választ adott a WienBot. Ezzel a bécsiek egyik legfontosabb információforrásává nőtte ki magát.

2021-ben percenként átlagosan öt kérdést válaszolt meg az osztrák főváros chatbotja, amely külön mobiltelefonos alkalmazásból, a város honlapjába integrált keresőn, valamint a koronavírus tájékoztató oldalon, chatablakon keresztül is elérhető – közölte Bécs Város Külképviseleti Irodája.

A megkeresések 55 százaléka a koronavírus-járványhoz kapcsolódott. Nyáron viszont a strandok álltak a középpontban, de sokan tettek fel – írásban vagy szóban – kérdéseket álláslehetőségekkel kapcsolatban, a Bécsi Jégálomról és a parkolási szabályokról is.

A WienBotot tavaly 3 ezer kulcsszóval és szinonimával, valamint 9 ezer emojival bővítették, 1.500 kulcsszót pedig újrakombináltak, hogy pontosabb válaszokat tudjon adni.

Bécs 2017-ben indította el a chatbotját, amely tavaly elnyerte az ORF On Award díját – írta a Turizmus.com.