A magyar netezők fele már online vásárol prémium terméket

Kapcsolódó cikkek

A magyar netezők fele már online vásárol prémium terméket

A magyar netezők fele már online vásárol prémium terméket

kereskedelem

2 perc

Az európai összevetésben ez az arány 61 százalék, a globális átlag pedig 69 százalék.

A hazai internetezők 15 százaléka akár szívesen rendel a tengerentúlról is – összegezte a 64 piacon végzett online tanulmányából a Nielsen.

A riport az online kiskereskedelem erőteljes előretörési trendjét mutatja a prémium termékkategóriák tekintetében. Ebből mind nagyobb szeletet hasítanak ki a helyi webshopok. Európában a fogyasztók 45%-a voksol a helyi kereskedőre, idehaza pedig a prémium termékek vásárlóinak egyharmadára igaz ez.

Merre halad a digitális fogyasztó? Olvassa el korábbi cikkünket is! >>

A hagyományos boltok ugyanakkor továbbra is tartják a frontot: 100-ból 81 magyar még mindig itt vásárolja meg a vágyott minőségű terméket, ezzel szemben Európában ez „csupán” a fogyasztók épphogy háromnegyedére igaz.

Érdekesség, hogy a magyarok 8 százaléka akár repülőre is ül, hogy beszerezze a maga külföldi prémium termékét, ami még mindig a globális átlag (15%) nagyjából fele. Bár igaz, hogy az európai átlagtól (13%) nem marad el kirívó mértékben.

  • A prémium szóhoz a fogyasztók legfőképp a kimagasló minőséget (56%), a teljesítményt (51%), a dizájnt (43%), a termékélményt (42%) és a márkát (42%) kapcsolják.
  • Ötből kettő globális átlagfogyasztó (41%) hajlandó többet fizetni a „bióbb” vagy csak természetes összetevőkből álló termékekért.
  • A fenntarthatóságot és társadalmi felelősségvállalást kidomborító termékekre is a vevők jelentős hányada (38 és 30%) hajlandó nagyobb összeget áldozni.

A hazai fogyasztók körében a prémium árucikkek fő vonzereje a kimagasló minőség vagy termékbiztonság, ezért 43 százalék hajlandó mélyebben a pénztárcájába nyúlni. Az extra funkciókért vagy pluszteljesítményért 100-ból 39-en fizetnének többet, míg a környezettudatosságot, fenntarthatóságot szem előtt tartó termékek a hazai fogyasztók 28 százalékának érnek többet. A származási ország és a társadalmi felelősségvállalás a válaszadók kevesebb mint 15 százalékának éri meg a prémiumárat.

A magyarok leginkább kávéra, teára, ruhára, cipőre, tejtermékekre, mosószerre és testápolási termékekre hajlandók többet költeni a prémium minőség jegyében. Európában a ruha, cipő, szórakoztató elektronika, hús- és halfélék, kávé, tea és tejtermék kategóriákért hajlandók megfizetni a fogyasztók a magasabb árat.