Robotok a boltokban – Így vásárolhatunk a jövő üzleteiben

Kapcsolódó cikkek

Robotok a boltokban – Így vásárolhatunk a jövő üzleteiben

Robotok a boltokban – Így vásárolhatunk a jövő üzleteiben

kereskedelem

2 perc

A kereskedelmi cégek és a vevők is profitálhatnak a különféle „okos” módszerekből.

Képzeljük el, hogy napszemüveget szeretnénk venni. A boltba belépve automatikusan megjelenik az okostelefonunkon egy térkép, amely megmutatja, hol találhatók azok a modellek, amelyeket online már megnéztünk. Amikor a próba után kiválasztjuk a leginkább tetsző darabot, felbukkan egy robot, és megkérdezi, miben lehet még segítségünkre. Amikor elmondjuk, hogy farmernadrágot is keresünk, odavezet minket a megfelelő polchoz, és segít megtalálni a megfelelő méretet.

A fizetés pedig a kapcsolódó okostelefonos applikáció segítségével történik. A vonalkódok leolvasását szenzorok végzik, a rendszer egyben rögzíti is a kapcsolódó adatokat, így a következő vásárlás alkalmával automatikusan kedvezményt kapunk.

És ha mindez még nem lenne elég: a polc, ahol a farmernadrágok találhatók, szintén rögzíti a vásárlást. A kapcsolódó adatokat pedig továbbítja a feldolgozást végző leltárrendszernek, így a készletek feltöltésénél rögtön hozzáférhetők a vonatkozó információk.

A modern technológiák világában szintet lép a személyre szabott vásárlás fogalma, és már a kirakatok, plakátok is pontosan azt mutathatják, ami bennünket érdekel. Olvassa el korábbi cikkünket is!

Habár a jelenet elsőre igencsak futurisztikusnak tűnhet, valójában már sokkal közelebb van, mint azt gondolnánk – köszönhetően a technológiai fejlesztéseknek. Legyen az például a Dolgok Internete (IoT), a gépek közötti technológia (M2M), a robotika, a szenzortechnológia vagy éppen a nagy mennyiségű adatgyűjtés és - feldolgozás (Big Data).

Fókuszban az ügyfélélmény

Az előrejelzések szerint az elkövetkező években az IoT-hoz kapcsolódó eszközök száma továbbra is emelkedni fog majd, egyes becslések szerint 2030-ra akár a 30 milliárdot is meghaladhatja.

A retail szektorban pedig kiemelten fontos a megfelelő ügyfélélmény biztosítsa. A McKinsey becslése szerint ebben az üzletágban 2025-ig ugrásszerű növekedés várható, a jelenlegi 410 milliárd dolláros szint 1,2 billióra is növekedhet éves szinten.

„Okos” megoldások alkalmazásával csökkenthető a készlethiány, optimalizálható az ellátási lánc menedzsment és csökkenthetők a munkaerő költségek. Az online üzletekkel szembeni versenyben pedig a „hagyományos” boltok is profitálhatnak mindebből, növelve ezzel a vásárlói elégedettséget és csökkentve a felesleges kiadásokat.

Cikkünk folytatásában megvizsgáljuk, milyen konkrét módszereket alkalmaznak már a kereskedelemben.

Forrás: