A jövő kereskedelme a személyre szabott ajánlatokra épül
A jövő kereskedelme a személyre szabott ajánlatokra épül
2019. február 08.
Az okostechnológia és más innovatív megoldások az értékesítésben is újratervezést hoznak, és ügyesen keverik az online és offline lehetőségeket. Íme, néhány fejlesztés, amelyben megjelenik a Dolgok Internete, a szenzortechnológia vagy éppen a Bluetooth-jeladó, a beacon is.
Automatizált fizetés
A boltban kígyózó sorok mindig bosszúságot okoznak a vevőknek. A Dolgok Internete segítségével viszont olyan rendszer építhető ki, amely képes leolvasni a vonalkódokat és összesíteni a tételeket, a kapcsolódó mobilalkalmazás segítségével pedig automatikusan levonja a végösszeget a vásárló egyenlegéből.
Ezzel a folyamat egyrészt gyorsabbá válik a fizetési folyamat, másrészt növelhető a vásárlói élmény, hiszen a vevők szívesebben térnek be olyan boltba, ahol tudják, hogy pillanatok alatt végezhetnek. Az üzletek számára a technológia beruházási költségeit ellensúlyozza, hogy csökkennek a munkaerő-költségek. A McKinsey becslése szerint az automatizált fizetés akár 75%-kal is csökkentheti a pénztárosokra fordított bértömeget, így 2025-re a kapcsolódó megtakarítások 150 milliárd dollárról akár 380 milliárdra is nőhetnek éves szinten.
Személyre szabott kedvezmények
Az ügyfelek hűségét mindenképpen érdemes díjazni. Az üzletbe kihelyezett szenzorok akár abban is segíthetnek, hogy a vásárlók a törzsvásárlói programra történő feliratkozás esetén egyedi kedvezményekhez juthatnak. Ehhez az okostelefonjukra és a megfelelő applikációra lesz szükség.
De az újabb technológiai megoldásokkal azt is figyelemmel lehet kísérni, hogy a vevők milyen termékeket néztek meg online, így azokra az árucikkekre a fizikai boltban történő vásárláskor árengedményt kaphatnak. Ez a személyre szabott kedvezmény is növelheti a vásárlói élményt, és az üzlet is célirányosabban tudja megszervezni az akcióit. Sőt a konverziós ráta is növelhető ezáltal. Az e-kereskedelemben a konverziós ráta azt mutatja, hogy adott időszakon belül hány oldallátogatásból lesz tényleges vásárlás.
„Segítő bóják” a vásárlóknak
Az úgynevezett beacon-öket elsőként az Apple alkalmazta még 2013-ban. Olyan apró Bluetooth-eszközökről van szó, amelyek az ügyfél tartózkodási helye alapján értesítéseket küldenek annak okostelefonjára. A kereskedelemben azt jelenti, hogy a vevők értesülhetnek a különféle akciókról és más különleges eseményekről, vagy láthatják, hogy éppen egy olyan üzlet közelében vannak, amelynek letöltötték a saját alkalmazását.
A Macy's az Egyesült Államokban 2014 óta alkalmazza ezt a módszert. A vállalat applikációja még azt is képes jelezni, hogy a vásárló a bolt melyik részében tartózkodik éppen. Ha például a kozmetikai részlegen nézelődik, akkor az app emlékezteti, hogy melyik sminktermékekre keresett rá korábban az interneten.
A jeladók egyébként a járókelőknek is képesek információkat küldeni, így „csalogatva be” őket az üzletbe. A Swirl Networks felmérésében a vásárlók több mint 70%-a állította, hogy mindez hozzájárult az adott üzletben történő vásárlásához. A Macy’s üzletein kívül a tengerentúlon a többi között az Urban Outfitters, a CVS, a Lord & Taylor és a Timberland is alkalmazta már ezt a vásárlásösztönző technológiát.
Forrás: