Élményalapú programozás: így tanítja a gyerekeket a Skool

Élményalapú programozás: így tanítja a gyerekeket a Skool

Élményalapú programozás: így tanítja a gyerekeket a Skool

IoT Podcast

1 perc

Előző műsorunkban a felnőttek digitális oktatásával foglalkoztunk. A mostani adásban arról volt szó, hogy mikortól érdemes elkezdeni a gyermekek képzését.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

Hogyan segít a digitalizáció oktatásában a LEGO és számítógépes verziója, a Minecraft? Online ingyenes táborokba várják az érdeklődő 10 év feletti diákokat, akikkel a jövőbe néznek. A részletekről a Skool partnerkapcsolati vezetőjével beszélgettünk az IoT Zóna műsorban.

A Skool 2014-ben azzal a céllal indult, hogy a fiatal lányok, hátrányos helyzetű csoportok bekapcsolódását a számítógépes kódolás világába. Azóta sok idő eltelt, és ma már olyan programjaink is vannak, ahol fiúkat-lányokat várunk – mondta Guzsaly Péter. Az élményalapú foglalkozásaik többségét a technológiai szektor meghatározó vállalataival együttműködésben ingyenesen biztosítják.

A műsorban szó volt arról a tervezett programelemről, amelyben a gyerekek Minecrafttal fognak online építeni, és azt képzelik el, hogy milyen lesz Budapest 2050-ben. A tervezés közben a diákoknak olyanokkal kell együttműködniük a virtuális térben, akiket nem ismernek. Ezek hasonló helyzetek ahhoz, amivel később a munkahelyeken is találkozhatnak majd.

A partnerkapcsolati vezető kiemelte: a Minecraft Education abban is segít, hogy játék közben programozni tanuljanak a gyerekek. A legóhoz hasonlóan itt is blokkokból történik az építkezés.

A program akár matematika, biológia vagy kémia tanításakor is jól alkalmazható, a Skool pedig most ezt egy tervezési-építési folyamatra fogja használni.

További részletek a Trend FM műsorában!