Hatalmas sikert könyvelhet el a magyar okosasztal

Hatalmas sikert könyvelhet el a magyar okosasztal

Hatalmas sikert könyvelhet el a magyar fejlesztésű okosasztal

kereskedelem

3 perc

A 30 napról 60 napra meghosszabbított Indiegogo-kampányban több mint 210 millió forintért vásároltak a termékből.

Április végén indult az AiT Smart One közösségi finanszírozási kampánya. A sikert jól mutatja, hogy 693.004 dollárt (azaz több mint 213 millió forintot) sikerült összegyűjteniük. Ezzel a cég minden idők legsikeresebb magyar közösségi tőkebevonási kampányát tudta megvalósítani.

A látványos eredmények világhírt is hoztak, aminek köszönhetően amerikai és távol-keleti disztribúciós partnerek érdeklődnek az okosbútor nemzetközi piacokon való értékesítése iránt.

Az állítható magasságú íróasztalok egyre keresettebbek idehaza és világszerte is az egészségtudatos vásárlók körében, a magyar startup viszont új szintre emelte az okosbútor fogalmát. Az AiT asztalai saját applikációval kezelhetők, jelzik, ha itt az ideje megmozgatni magunkat munka közben, vagy éppen beengedni egy kis friss levegőt a szobába vagy az irodába.

Az alapfunkciók között található a vezeték nélküli töltés, illetve fitnesz- és stresszcsökkentő gyakorlatok sora, miközben a bútor felülete és megjelenése teljesen az egyéni ízlésünkre szabható. Az Indiegogo-oldalon a kampány lezárását követően továbbra is megvásárolható az okosasztal.

Közösségi finanszírozástól a piacra lépésig

Ma már pontosan tudjuk, hogy a tartós ülőmunka komoly egészségkárosodáshoz vezethet – a többi között mozgásszervi elváltozásokhoz, valamint keringési és idegrendszeri problémákhoz –, de a koronavírus által elindított távmunka-forradalom is távlatokat nyitott az okosbútorok számára.

A startup számára az amerikai piacon az egyik legígéretesebb lehetőséget az e-kereskedelemre és közösségi finanszírozásra specializálódott amerikai marketingcéggel, a LaunchBoom-mal kötött szerződés jelenti. A kampány zárását követően ők segítik majd a hazai céget abban, hogy minél sikeresebben térhessenek át a klasszikus e-kereskedelmi értékesítésre.

Olvasson egy másik sikeres magyar startupról is! Az AImotive az önvezető fejlesztések piacán hasít.

„Nagyon jó döntésnek bizonyult, hogy egy közösségi finanszírozási kampánnyal léptünk ki a nagyvilág elé. Jelentős értéke van annak, hogy azonnali visszajelzést kaptunk a piactól, ráadásul a sikeres fogadtatás új lendületet adott a termékfejlesztésnek is. A tervek szerint már az idén többmillió dolláros értékesítési árbevételt tudunk realizálni, míg 2021-ben már ennek többszörösére számítunk” – fogalmazott Marczali Tamás, az AiT Smart Products alapítója.

Szexi termék a Távol-Keleten az intelligens asztal

Miközben amerikai és ausztrál partnerekkel is folyamatosan tárgyalnak, egyelőre a Távol-Keletről látható a legkomolyabb érdeklődés. Várhatóan nyár végéig megszületik a megállapodás egy Vietnámban, Malajziában, Thaiföldön, Indonéziában, Tajvanon és Szingapúrban is kizárólagos értékesítési jogokat gyakorló dél-koreai vállalattal.

Egy dél-koreai partner az értékesítési tevékenység mellett a gyártásba is szívesen bekapcsolódna, de a japán piacról is számos megkeresés érkezett, ahol a közösségi finanszírozás nagyon népszerű piacra lépési formává vált.

Viszik magukkal a magyar beszállítókat is

Az AiT-nek Európában és ezen belül a magyar piacon is komoly tervei vannak, az irodai munka forradalmából az itthoni cégeket sem szeretnék kihagyni. A gyártással kapcsolatban jelenleg több hazai vállalattal is tárgyalnak, ezen kívül a szállítmányozás, a csomagolástechnika, valamint a webshopfejlesztés terültén is magyar szereplőkkel dolgoznak együtt.

„Habár jelenleg a piacra lépés és a nemzetközi értékesítés kihívásai foglalkoztatnak minket elsősorban, rengeteg tervünk van a jövőre nézve. Szeretnénk nyitni a gyerekek felé, hogy minél kisebb korban hozzászokjanak ahhoz, hogyan tanulhatnak az íróasztal mögött úgy, hogy közben az egészségük megőrzésére is odafigyelnek. Ezen felül számos edukációs célú okosfejlesztést is be tudnánk építeni az asztalokba. Tervezünk olyan bútorokat, melyek a játék- és stream élményt helyezik a középpontba, de szeretnénk a prémium kategóriák felé is tovább nyitni” – tette hozzá Marczali Tamás.