Önvezetés: rákapcsol a Continental a magyarországi K+F-re

Önvezetés: rákapcsol a Continental a magyarországi K+F-re

Vezetéstámogatás és önvezetés: rákapcsol a Continental a magyarországi kutatás-fejlesztésre

autó

4 perc

A technológiai vállalat a piaci trendeknek és a cég globális stratégiájának megfelelően a szoftverfejlesztés területét, azon belül a fejlett vezetéstámogató rendszerek kutatási és fejlesztési tevékenységét bővíti Magyarországon.

A Budapesten és Veszprémben megvalósuló befektetés keretében csaknem 70 új munkahelyet hoz létre a társaság. A több mint 4 milliárd forint összegű bővítéshez mintegy 1 milliárd forint támogatással járul hozzá a magyar kormány.

„Az elmúlt évek sikeres munkájának köszönhetően további felelősségi területeket építünk fel a budapesti központon belül. A fejlesztésnek köszönhetően a jármű állapotának és környezetének modellezésére szolgáló területtel bővülünk, amely a vezetéstámogató rendszerek számára szükséges környezetérzékelésnek egy magasabb absztrakciójú szintjét valósítja meg, és így kiválóan illeszkedik a központ már meglévő kompetenciáihoz” – mondta Lóránd Balázs, a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjának vezetője.

A társaság magyarországi kutatási és fejlesztési tevékenysége folyamatosan növekszik, jelenleg már több mint ezer fő a vállalatnál K+F feladatokkal foglalkozók létszáma. Az új, stratégiai fontosságú területtel a budapesti iroda szorosabb kapcsolatot épít ki a Continental automatizált vezetést fejlesztő, nemzetközi értékláncának szereplőivel, felelősséget vállalva a járművek érzékelését és az azok irányítását megvalósító komponensek összekapcsolásáért.

„Jelenleg az egész autóiparban változások mennek végbe, az egyik legfontosabb sikertényező pedig a sebesség, ezért a mesterséges intelligenciának köszönhetően ügyfeleinknek sokkal hamarabb tudunk szenzorokat és rendszerszintű megoldásokat szállítani a vezető támogatásához és az automatizált vezetési funkciókhoz. A budapesti fejlesztési központunk pedig fontos szerepet játszik ennek megvalósításában” – tette hozzá Frank Petznick a Continental Fejlett Vezetéstámogató Rendszerek (Advanced Driver Assistance Systems) üzletág vezetője

MI-alapú szoftverfejlesztés

A fővárosi központ legfontosabb kompetenciája megalakulása óta a neurális háló alapú szoftvermegoldások létrehozása. Ennek lényege, hogy a környezet egyes objektumainak felismerését mesterséges intelligencia alapú megoldások végzik el. Az MI kellően széles körű tanító adatok alapján képes valós időben nagy pontossággal észlelni a gépjármű körüli objektumokat, közlekedési táblákat, sávokat, és ezáltal segíti elő a környezet minél magasabb színvonalú feltérképezését, amely a balesetmentes közlekedés alapját jelenti. Ezek azok a technológiai fejlesztések, amelyek elvezetnek minket az önvezető autók létrehozásához.

A Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központja saját kompetenciái szélesítése mellett aktív szereplő a mesterséges intelligencia ökoszisztéma kialakításában, mint a Mesterséges Intelligencia Koalíció tagja, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem stratégiai partnere.

Új generációs megoldások a vezetéstámogatás terén

A sikeres K+F-hez megfelelő körülményekre, munkaeszközökre van szükség, amelyek elérhetőek a budapesti mérnökök számára is. Például a 2019 végén átadott frankfurti szuperszámítógép (GPU klaszter) az autóipar egyik legnagyobb számítási kapacitást nyújtó megoldása, amely lehetőséget ad neurális háló alapú fejlesztések sebességének gyorsítására, mennyiségének növelésére.

„A budapesti fejlesztési központunkban a mérnökeink azon dolgoznak, hogy a vezetéstámogató rendszerek új generációjának megoldásai segítségével minél kevesebb baleset legyen az utakon, és minél közelebb jussunk víziónkhoz, a balesetmentes közlekedés megvalósításához. Az elmúlt három évben folyamatosan bővítettük a központot, mára így létrejött a tudásnak és a tapasztalatnak az a kritikus mennyisége. Mindez lehetővé teszi, hogy Budapestről világszínvonalú, áttörést jelentő fejlesztéseket szállítsunk a Continental okosszenzorai és rendszerei számára, amelyek később tömegesen kerülnek be a legnagyobb gyártók gépjárműveibe” – emelte ki Lóránd Balázs.

Teljes funkciófejlesztési értéklánc

Az ESC rendszerek teljes körű projektfelelőse, a Járműdinamikai Fejlesztési Központ a vállalat veszprémi egységében található, amely különféle szenzorokat gyárt a gépjárművek menetbiztonsági rendszereihez a világ valamennyi autógyártója számára.

Matthias Matic, a járműdinamika üzletág vezetője kifejtette: „a Continental egyik hozzáadott értéke az erős egyensúly a jövő fékrendszereinek gyártásában és a szoftverfejlesztésben rejlik, amelynek az MK C2 egydobozos vezetékes fékrendszer az alapja. A világszerte található fejlesztési központjaink együttesen még ennél is magasabb szinteket céloznak meg, mint a jövő mobilitásának alakítása és a szoftvermodularitás”.

A vállalat az idei év márciusában jelentette be, hogy a veszprémi Pannon Egyetemmel együttműködésben önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a következő három évben. A program a vezetőt támogató fejlett járműtechnológiai megoldások alapvető és biztonságkritikus elemét, az önállóan is beavatkozásra képes fékrendszer fejlesztését tűzi ki célul. A munkaterv részét képezi a szimulációs- és gyártási tesztelésre alkalmas tesztkörnyezet kialakítása és annak fejlesztése.

A célok között szerepel az is, hogy a szenzorfúziós, modellreferenciás és korszerű jelfeldolgozási eljárásokkal sikerüljön megbecsülni azokat a nem mérhető paramétereket, amelyek hasznos kiegészítő információkat adnak az alacsony szintű fékvezérlő szabályozási körnek és a magasabb szintű döntéshozatali rendszereknek, mint a vészfékasszisztens, adaptív sebességtartó funkció, valamint a gyalogosvédelmi és ütközéselkerülési rendszerek.

A kutatás-fejlesztés folyamata kiterjed arra a szimulációs környezetre is, amelyben a fékvezérlőbe integrálásra kerülő innovatív megoldások tesztelése és validálása is megvalósul.