Hogyan történik a kárrendezés a technológia uralta világban?

Hogyan történik a kárrendezés a technológia uralta világban?

Hogyan történik a kárrendezés a technológia uralta világban?

IoT Podcast

1 perc

A biztosítási szakmát is fokozatosan formálják a technológiai trendek. Vannak már példák arra is szép számmal, hogy a mai világban milyen változásokat hoz a mesterséges intelligencia, de IoT Zóna műsorunkban a sci-fi területére is elkalandoztunk. Megnéztük azt is, mennyiben lesz más a kárrendezés folyamata, hogyha egy teljesen önvezető autó okoz balesetet, vagy egy robot követ el orvosi műhibát.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

Érdemes már most elgondolkozni azon, hogy a biztosítási szektorban hogyan alakulhat át a jövőben a felelősség kérdésköre. Az Allianz Hungária éppen ezért a „Biztosítás 2030” sorozatában a többi között azt is körbejárta, hogy mi történik akkor, ha a robotok egyre fontosabb szerepet töltenek be a világunkban.

„Arra számítunk, hogy a változások folyamatosan fognak megjelenni. Vannak már olyan insurtech startupok, amelyek teljes mértékben átálltak az új technológiákra. Ők azonban egyelőre még csak egy-egy kisebb portfólión dolgoznak. Természetesen a hagyományos szereplők is folyamatosan fejlesztik például a kárrendezési és a szerződéskezelési rendszereiket, hogy egyre inkább integrálják ezeket a technológiákat a gazdaságos működés és az ügyfelek minél jobb és gyorsabb kiszolgálásának elősegítésére” – mondta Malicskó Gábor, az Allianz Hungária termékportfólió-menedzsment divízióvezetője a Trend FM-en.

Vajon a jövőben, amikor ember és gép együtt dolgozik az utakon vagy akár a műtőkben, akkor kié lesz a felelősség egy esetleges baleset vagy műhiba esetén? Meddig tart egy robotasszisztens felelőssége, és végül ki is lesz a felelős? A gyártó, az üzemeltető, a szoftvercég vagy a rendszer tulajdonosa, esetleg az, aki közvetlenül dolgozott vele?

A részletekért hallgassa meg az IoT Zóna műsorát!