Meghódították az utakat a telematikai megoldások

Kapcsolódó cikkek

Meghódították az utakat a telematikai megoldások

Meghódították az utakat a telematikai megoldások

autó

2 perc

Az OEM telematikai megoldások olyan beépített, automatikus rendszerek, amelyek valamilyen célból telekommunikációs hálózaton keresztül kommunikálnak. Segítségükkel például a fuvarozó cégek azonnali és rendszeres visszajelzéseket kaphatnak járművük vagy flottájuk helyzetéről, fogyasztásáról, illetve a programozás során beállított paraméterekről. Már most is az új járművek több mint kétharmadába beépítik ezeket a szolgáltatásokat, a következő öt év pedig további fejlődést hoz.

Egyre többen vannak a beágyazott rendszereket használó telematikai szolgáltatások előfizetői, áll a Berg Insight legfrissebb jelentésében.

Eszerint a felhasználók száma a tavalyi 133 millióról – 19 százalékos összetett éves növekedési rátát (CAGR) produkálva – 2026 végére elérheti a 377 milliót.

A nemzetközi előrejelzés szerint az OEM beágyazott megoldások globális értékesítése 41 millióról ugyanezen öt év alatt 77 millió egységre nő.

Kevesebb autó, több telematika

A covid-világjárvány a 2020-as gépjármű-eladásokra is hatást gyakorolt, 15 százalékkal csökkentve az újonnan forgalomba kerülő személygépkocsik és könnyű teherjárművek számát.

Ennek ellenére a piackutató cég arra számít, hogy az elkövetkező években az előfizetők létszámában komoly növekedés várható. Ennek fő okát a globális chiphiány enyhülésében és a csatlakoztatott autókhoz kapcsolódó szolgáltatásoknak a fő regionális piacokon való egyre nagyobb jelenlétében látják.

A tavaly eladott autók 62 százalékában volt megtalálható ilyen rendszer, ezek között volt például az eCall, az asszisztencia-szolgáltatás, az ellopott gépkocsikat követő rendszer, a hálózatra csatlakozott navigáció, az infotainment-rendszer, a Wi-Fi hotspot vagy a gépkocsin belüli fizetési lehetőség, sorolja a Berg Insight.

Martin Svegander, a cég szenior elemzője úgy véli, hogy míg korábban a connected car szolgáltatások a luxust jelentették, ma már mindennaposnak számítanak, és egyre növekvő csatlakozási ráta jellemző Európában, Észak-Amerikában és az Ázsia-csendes-óceáni térségben is.

A piacot tavaly év végén a General Motors vezette több mint 22 millió hálózatra kapcsolódó autóval, a második a BMW volt 14,5 millió egységgel.

A top 5 autógyártó között a telematikai szolgáltatásra előfizetők vonatkozásában a Toyota Motor Group, a Mercedes-Benz és a Volkswagen szerepel még, összességében ez az öt cég felel a szolgáltatásokra feliratkozók feléért a világban.

Forrás: