Van, ahol már építik az önvezető autók számára az utakat

Van, ahol már építik az önvezető autók számára az utakat

Van, ahol már építik az önvezető autók számára az utakat

autó

2 perc

A jövő autonóm közlekedésére fókuszáló projektek újabb kiindulópontja Michigan.

Az Alphabet Sidewalk Labs-ból kivált Sidewalk Infrastructure Partners céget kimondottan az infrastruktúra következő generációjának finanszírozása és fejlesztése céljából hozták létre. Első nagy projektjük a Cavnue leányvállalathoz kapcsolódik, amely a világhálóra csatlakoztatott és önvezető gépjárműveknek szánt utak építésére szakosodott.

A munka Michiganből indul. A Canvue olyan partnerekkel fog együttműködni, mint a Ford, a GM, az Argo AI, az Arrival, a BMW, a Honda, a Toyota, a TuSimple és a Waymo. Első lépésként a megfelelő szabványokat dolgozzák ki a fizikai és digitális infrastruktúra kialakításához.

A kiindulópontot egy 40 mérföldes, Detroit belvárosa és a Michigan állambeli Ann Arbor között húzódó útszakasz kialakítása jelenti. De a tervek között szerepelnek még direkt autonóm ingajáratok és buszok, valamint teherautók és személygépjárművek számára tervezett utak megépítése is.

Gretchen Whitmer, Michigan kormányzója szerint a beruházás egyrészt gazdaságélénkítő hatású is lehet, másrészt pedig elősegíti a jövő autóinak tesztelését és „élesben” történő használatát. Az intelligens infrastruktúra kiépítése segíti a jövő útjainak előkészítését – tette hozzá.

A Detroit-Ann-Arbor folyosó a többi között a Michigani Egyetemet, a Detroit Metropolitan repülőteret és a Michigan Central Stationt is érinti. Az útszakasz 12 innovációs lehetőségeket kínáló zónát foglal majd magában, ahol a közösségek és a kisvállalkozások csatlakozhatnak majd a régió ipari, technológiai és tudományos csomópontjaihoz.

A projekt első szakaszában a Cavnue számos michigani állami szervezettel – például a közlekedési minisztériummal – közösen készíti el a kapcsolódó megvalósíthatósági és tervezési tanulmányt, melynek kidolgozása a tervek szerint nagyjából két évet vesz majd igénybe.

Elsőként az úttest kereskedelmi és technológiai szempontú kivitelezhetőségét vizsgálják. A közlemény szerint az okosbuszok és a megosztott szolgáltatásokhoz kapcsolódó járművek – például kisteherautók és kisbuszok – lehetnek majd az első úthasználók, mielőtt más önvezető gépjárművek – például tehergépkocsik és személyautók is – igénybe vennék az új szakaszt.

Mindennek azért is lehet kiemelt jelentősége, mert a sofőrök által vétett hibák az egyik vezető halálozási okot jelentik az Egyesült Államokban. Michiganban az elmúlt évtizedben 10.000 ember lelte halált az utakon. A Cavnue autóipari partnereinek érvelése szerint viszont az intelligens és autonóm gépjárművek csökkenthetik a halálos autóbalesetek számát, nem beszélve az ingázók által a forgalomban és közlekedési dugókban eltöltött időről.

Ugyanakkor az is tény, hogy az önvezető járművek az eredetileg tervezettnél jóval később kerülnek kereskedelmi forgalomba. Az ötödik szintű autonómia – amely nem igényel semmiféle emberi beavatkozást – pedig egyelőre inkább csak elképzelés, amelynek rövid távú általános megvalósítására jelen állás szerint igen kevés az esély.

Forrás: