Van, ahol már építik az önvezető autók számára az utakat

Kapcsolódó cikkek

Van, ahol már építik az önvezető autók számára az utakat

Van, ahol már építik az önvezető autók számára az utakat

autó

2 perc

A jövő autonóm közlekedésére fókuszáló projektek újabb kiindulópontja Michigan.

Az Alphabet Sidewalk Labs-ból kivált Sidewalk Infrastructure Partners céget kimondottan az infrastruktúra következő generációjának finanszírozása és fejlesztése céljából hozták létre. Első nagy projektjük a Cavnue leányvállalathoz kapcsolódik, amely a világhálóra csatlakoztatott és önvezető gépjárműveknek szánt utak építésére szakosodott.

A munka Michiganből indul. A Canvue olyan partnerekkel fog együttműködni, mint a Ford, a GM, az Argo AI, az Arrival, a BMW, a Honda, a Toyota, a TuSimple és a Waymo. Első lépésként a megfelelő szabványokat dolgozzák ki a fizikai és digitális infrastruktúra kialakításához.

A kiindulópontot egy 40 mérföldes, Detroit belvárosa és a Michigan állambeli Ann Arbor között húzódó útszakasz kialakítása jelenti. De a tervek között szerepelnek még direkt autonóm ingajáratok és buszok, valamint teherautók és személygépjárművek számára tervezett utak megépítése is.

Gretchen Whitmer, Michigan kormányzója szerint a beruházás egyrészt gazdaságélénkítő hatású is lehet, másrészt pedig elősegíti a jövő autóinak tesztelését és „élesben” történő használatát. Az intelligens infrastruktúra kiépítése segíti a jövő útjainak előkészítését – tette hozzá.

A Detroit-Ann-Arbor folyosó a többi között a Michigani Egyetemet, a Detroit Metropolitan repülőteret és a Michigan Central Stationt is érinti. Az útszakasz 12 innovációs lehetőségeket kínáló zónát foglal majd magában, ahol a közösségek és a kisvállalkozások csatlakozhatnak majd a régió ipari, technológiai és tudományos csomópontjaihoz.

A projekt első szakaszában a Cavnue számos michigani állami szervezettel – például a közlekedési minisztériummal – közösen készíti el a kapcsolódó megvalósíthatósági és tervezési tanulmányt, melynek kidolgozása a tervek szerint nagyjából két évet vesz majd igénybe.

Elsőként az úttest kereskedelmi és technológiai szempontú kivitelezhetőségét vizsgálják. A közlemény szerint az okosbuszok és a megosztott szolgáltatásokhoz kapcsolódó járművek – például kisteherautók és kisbuszok – lehetnek majd az első úthasználók, mielőtt más önvezető gépjárművek – például tehergépkocsik és személyautók is – igénybe vennék az új szakaszt.

Mindennek azért is lehet kiemelt jelentősége, mert a sofőrök által vétett hibák az egyik vezető halálozási okot jelentik az Egyesült Államokban. Michiganban az elmúlt évtizedben 10.000 ember lelte halált az utakon. A Cavnue autóipari partnereinek érvelése szerint viszont az intelligens és autonóm gépjárművek csökkenthetik a halálos autóbalesetek számát, nem beszélve az ingázók által a forgalomban és közlekedési dugókban eltöltött időről.

Ugyanakkor az is tény, hogy az önvezető járművek az eredetileg tervezettnél jóval később kerülnek kereskedelmi forgalomba. Az ötödik szintű autonómia – amely nem igényel semmiféle emberi beavatkozást – pedig egyelőre inkább csak elképzelés, amelynek rövid távú általános megvalósítására jelen állás szerint igen kevés az esély.

Forrás: