Látványos gigakijelzővel nyomul a Mercedes-Benz

Látványos gigakijelzővel nyomul a Mercedes-Benz

Látványos gigakijelzővel nyomul a Mercedes-Benz

autó

2 perc

A más cégek által preferált több kijelzős megoldással szakítva, a német vállalat egyetlen hatalmas, a látóteret domináló képernyő mellett tette le a voksát.

Az 56 colos, azaz 142 cm-es képátmérőjű MBUX Hyperscreen először a 2021 végére ígért EQS sorozatú elektromos szedánokba kerül majd és oszloptól oszlopig tartva, szinte az egész utasteret átíveli.

A teljesen digitális és hanggal vezérelhető, egyetlen hajlított üveggel borított rendszer valójában több kijelzőt foglal egy keretbe: ötvözi a kormány mögötti műszaki tartalmat az infotainment és az utasoldali elemmel. A szélein elhelyezett, analóg szellőzőnyílásokat megvilágító dizájn miatt a kijelző szinte lebegni látszik – állítják a beszámolók.

A panel OLED kijelzőjére anti-reflektív karcálló üveg került, az érintésérzékeny felület alá pedig 12 aktuátort építettek be a jobb haptikus visszajelzés érdekében. A fényerőt a rendszer kamera és fényérzékelő szenzor segítségével maga szabályozza, így az éjszaka sem zavaró. Az MBUX (Mercedes Benz User Experience) high-tech szoftverét 8 magos CPU és 24 GB kapacitású RAM működteti.

Mindent tud a sofőrről

A Hyperscreen folyamatosan tanul annak érdekében, hogy használója várható igényeit, szokásait vagy vezetés közbeni preferenciáit minél jobban kiszolgálja. A mesterséges intelligencia a rendszerbe bejelentkezett maximum hét sofőr közül az éppen aktuálisnak az egyes funkciók használatára javaslatokat is tesz, de a digitális műszerfal megfelelő részét az anyósülésen helyet foglaló utas is irányíthatja.

Az AI emlékszik például a szokásos telefonhívásokra vagy az ülés masszázsfunkciójának beállításaira és a megfelelő embert felismerve, automatikusan felajánlja azokat.

A kijelző használata egyszerűbb, mint a korábbi MBUX rendszereké. A „Zero-layers” megoldással a felhasználó minden lényeges funkciót egyszerre lát, így a legördülő almenük keresése sem vonja el a figyelmét a vezetésről, emelte ki az autógyártó.

Bár a Hyperscreen csak év végétől kerül be az EQS-be, az MBUX új verziója helyet kap a tavaly bemutatott új S-sorozat autóiban. A frissített infotainment rendszer képes elmenteni a sofőr olyan preferenciáit, mint például az ülésbeállítás, a belső megvilágítás színe vagy a kedvenc rádióállomás.

A személyes profilok aktiválhatók vagy kikapcsolhatók, esetleg egy másik Mercedes-Benzbe is átvihetők. Standard lehetőség lesz a fő érintőképernyő ujjlenyomat-szenzora és a hangazonosítás, de PIN-kódos beállítás is választható, a kamerával rendelt változatok pedig arcfelismerésre is képesek lesznek.

Forrás: