Úton a robotautók felé: vezetéstámogatástól az önvezetésig

Úton a robotautók felé: vezetéstámogatástól az önvezetésig

Úton a robotautók felé: vezetéstámogatástól az önvezetésig

IoT Podcast

2 perc

Az autonóm autózás technológiai oldalát vettük górcső alá a Trend FM műsorában, mégpedig egy hazai szoftverfejlesztő cég, az AImotive segítségével. A szokásos kérdés mellett, miszerint mikortól futhatnak majd nagy számban robotjárművek a magyarországi utakon, beszéltünk arról is, hogy az okosvárosok, okosinfrastruktúra vajon elengedhetetlen kellékei-e az autózás újabb óriási technológiai forradalmának.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A magyar cég különböző szoftvereket fejleszt azzal a céllal, hogy az autókban minél több vezetési funkció automatizáltan működjön. „Ha azt mondjuk, hogy önvezető, akkor természetesen jó kérdés, hogy mi számít annak. Ha viszont a vezetésautomatizálásról beszélünk, akkor már bizonyos funkciókat kiemelhetünk. Például egy autópálya-sávtartó funkció már tud automatikusan működni, és egyes parkoló funkcióknál is elmondható, hogy rásegítéssel félautomatikusan működnek. Ilyenek már Magyarországon is vannak, de talán a legjobb példa a Teslának a Highway Autopilot szoftvere, amely az autópályán viszonylag sok funkciót el tud automatikusan végezni” – foglalta össze az AImotive üzleti operációs menedzsere.

Az interjúból természetesen az az „örök kérdés” sem maradhatott ki, hogy mikor is lesznek teljesen autonóm járművek az utakon. Tósoki Dániel válaszában elmondta: „bár ehhez évszámot nem szeretünk rendelni, de az biztos, hogy az autóipar nagy átalakuláson megy át például az elektrifikáció, a digitalizáció, illetve az önvezetés térnyerése miatt. Azt nem tudjuk pontosan, hogy mikor, melyik szakasz fog bekövetkezni, de azért azt gondoljuk, hogy a teljesen sofőr nélküli autó még legalább 10-15 év múlva vagy még később valósul meg”.

Az AImotive víziója, hogy az önvezetés mindenki számára elérhető legyen. Emiatt üzleti modelljükben azzal kalkulálnak, hogy technológiájuk elérhető árú szenzorokon és célhardveren legyen képes futni. Ez jelenthet kamerákat, radarokat, így például ezekre fejlesztenek szoftvert olyan autók esetében, amelyeknél egyébként is elérhető a kameraradar vagy az ultrahangszenzor. A cég a többi között neurálisháló-gyorsító chipdesignt is fejleszt.

Jellemzően külföldi ügyfeleik vannak a német, az amerikai és a japán piacokról. Megtalálható köztük a Peugeot anyavállalata, a Stellantis. Korábban a Volvóval is volt projektjük, illetve Japánban, a Kiocerával dolgoznak együtt, januárban pedig bejelentették a Sonyval való együttműködést.

További részletekért hallgassa meg a beszélgetést!