Felpörgetnék az önvezető fejlesztéseket a britek
Felpörgetnék az önvezető fejlesztéseket a britek
2020. október 20.
A ServCity nemrég startolt az Egyesült Királyságban. A cél a települések döntéshozatalának segítése az autonóm járműtechnológiában rejlő lehetőségek kiaknázásában és sikeresen bevezetésében.
A 30 hónaposra tervezett együttműködésben olyan nagyvállalatok vesznek részt, mint a Nissan, a Hitachi, a Connected Places Catapult, a TRL és a Nottinghami Egyetem. A tagok közös programot dolgoznak ki az önvezető járművek bevezetését akadályozó tényezők leküzdésére.
Nick Blake, a Hitachi innovációs stratégiai részlegének vezetője elmondta, a vállalat európai kutatási-fejlesztési csapata elsősorban a túlterhelt városi környezetben fennálló, összetett technológiai kihívások leküzdésére összpontosít.
„A ServCity projektben betöltött szerepünk magában foglalja az egyéb mozgó ’objektumok’ – például gyalogosok és kerékpárosok – előrejelzésének, illetve a biztonságos reagálás technológiájának a fejlesztését, valamint pontos és robusztus lokalizációs megoldások nyújtását” – tette hozzá.
A projekt számos más kezdeményezéshez kapcsolódik az országban, megvalósítását pedig az Egyesült Királyság kormánya és ipara közösen finanszírozza.
Nadhim Zahawi ipari és üzleti ügyekért felelős miniszter úgy véli, ha a társadalom ki akarja használni az önvezető technológia előnyeit, akkor ahhoz a megfelelő hátteret is biztosítania kell.
Véleménye szerint a mostani kezdeményezés nemcsak az autonóm járművek felhasználóbarátabbá tételét segíti elő, hanem az emberek bizalmát is növeli.
A ServCity magában foglalja a különféle teszteket és szimulációkat, a végfelhasználói tapasztalatok kutatását és a valós körülmények között végzett kísérleteket is. A kutatás célja, hogy a robotautók minél több ember számára elérhetők legyenek.
Andrew Hart, az SBD Automotive igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy például a robotaxik alapjaiban alakíthatják át a fogyasztói és a városi mobilitást. „Az átalakulás középpontjában a felhasználói élmény áll, mivel az üzemeltetőknek egyensúlyba kell hozniuk az ügyfelek elvárásait a valós technológiai korlátokkal” – hangsúlyozta.
A ServCity-t egy korábbi projekt, a HumanDrive segített megalapozni. Az előbbi program arra összpontosított, hogy javítsa az autonóm vezetést olyan körülmények között, amelyekkel a valódi sofőrök az autópályákon vagy a városi utakon találkozhatnak.
Ilyen volt például a megfelelő sávváltás vagy a körforgalmak helyes használata. De idetartozott a jelölés nélküli országúton történő, megfelelő sebességgel történő vezetés is.
A HumanDrive projekt csúcspontját a Grand Drive jelentette, amikor egy teljesen elektromos Nissan Leaf tette meg önállóan az eddigi leghosszabb és legösszetettebb utat az Egyesült Királyság történetében.
Forrás: