Az okos zebra az autóssal és a gyalogossal is kommunikál

Az okos zebra az autóssal és a gyalogossal is kommunikál

Az okos zebra az autóssal és a gyalogossal is kommunikál

autó

2 perc

Az intelligens közlekedési módszereket szolgáltató Applied Information technológiai vállalat biztonsági rendszere elsősorban a dolgok internetére építkezik.

A PCSS (Pedestrian Crossing Safety System) a Glance Smart City felügyeleti rendszer termékcsaládjának része, melyet okostelefon vagy tablet segítségével lehet monitorozni és kezelni. A vállalat továbbá engedélyt kapott egy celluláris V2X (cellular vehicle-to-everything, azaz a jármű és minden más közötti) kommunikációs megoldáson alapuló applikáció tesztelésére Texasban és Hawaii-on.

Lássuk, mi is az új fejlesztés lényege.

Távfelügyelet

Az alapkonfiguráció egy internetre csatlakoztatott, beépített nyomógombbal aktiválható, villogó fényjelzőt és egy detektort tartalmazó gyalogosátkelő táblát foglal magában, amely a Glance távfelügyeleti rendszerén keresztül monitorozható, és a TravelSafely nevű okostelefonos alkalmazás segítségével használható.

További funkciói közé tartozik a konfigurálható üzenetküldés és a radar alapú visszajelzés a sofőröknek. Ezen felül több eleme is képes vezeték nélkül kapcsolódni az utakhoz és a körforgalmakhoz. A megoldás igény szerint pedig napelemes verzióban is elérhető.

Amint arra Peter Ashley, az Applied Information üzletfejlesztésért felelős alelnöke felhívta a figyelmet, a gyalogosátkelők különösen kritikus közlekedési pontnak számítanak. Csak az Egyesült Államokban évente több mint 500 ember leli halálát ezeken a területeken, holott a zebráknak pont a biztonságot kellene garantálniuk.

„A különféle technológiák ötvözése révén a PCSS segítségével úgynevezett aktív biztonsági zónát lehet kialakítani, amely nagyobb odafigyelésre ösztönzi a gyalogosakat és a járművezetőket egyaránt” – tájékoztatott.

A PCSS aktiválásakor a zebrához közelítő autósok figyelmeztetést kapnak az ingyenes TravelSafely applikáción keresztül, miszerint emberek várakoznak az átkelésre. A PCSS radar azt is képes érzékelni, ha egy jármű túl gyorsan közelít a zebrához, így a fenti alkalmazás segítségével még időben figyelmezteti arrafelé sétálókat az esetleges veszélyre.

A rendszer továbbá a kapcsolódó vezeték nélküli szoftverfrissítések révén többféle villogó fénymintázatot is képes feltölteni és digitális üzeneteket is tud küldeni.

Vehicle-to-everything (V2X)

A vállalat engedélyt kapott az Amerikai Szövetségi Távközlési Bizottságtól, hogy az egyesült államokbeli Arlingtonban és a hawaii Honoluluban tesztelhessék a kapcsolódó C-V2X megoldásokat.

Előbbi esetén mindez egy körülbelül 8 kilométer sugarú körzetet jelent, ahol a közlekedési minisztérium 31 közlekedési jelzőtáblát, két iskolai biztonsági zónát és egy vasúti átjárót üzemeltet.

A kísérlet helyszínének mérete Honolulu esetén is nyolc kilométeres sugarú a körzet. A forgalmas helyen 35 közlekedési jelzés található. A projektet a helyi közlekedési minisztérium és a Hawaii Egyetem irányítja.

Bryan Mulligan, az Applied Information elnöke szerint mindez azért is kiemelt jelentőségű, mert így egymástól teljesen eltérő közlekedési körülményekre alapozva oldható meg az új C-V2X alkalmazások fejlesztése és tesztelése.

„A fejlesztés alatt álló egyedi alkalmazások között szerepel a vasúti átjárókhoz történő kétirányú csatlakozás, valamint a torlódásokra történő figyelmeztetés és a sebességek dinamikus összehangolása” – tette hozzá.