Pekinget is beveszik a Baidu robotaxijai

Pekinget is beveszik a Baidu robotaxijai

Pekinget is beveszik a Baidu robotaxijai

autó

2 perc

A kínai technológiai óriáscég áprilisban Csangsa, augusztusban pedig Csangcsou városában indította el az Apollo Go-t. A szolgáltatás újabb kísérleti üzemének startjával immár a kínai fővárosban is hozzáférhetővé válik a sofőrmentes taxizás, egyelőre negyven gépkocsival.

Zhenyu Li, az internetes cég elnökhelyettese, aki az intelligens járművekkel foglalkozó csoport (IDG) vezetője is, a Baidunak az autonóm vezetés kereskedelmi alkalmazása iránti elkötelezettségét hangsúlyozta.

Szerinte kiemelkedő technológiájuk és platformjuk révén sokat tehetnek a 21 milliós város fejlesztéséért. Úgy véli, a vezető nélküli autózás és az intelligens közlekedés fejlesztésével Peking a világ vezető mesterséges intelligencia (AI) innovációs központjává válhat.

A Baidu, amely a Google 2010-es kitiltása óta gyakorlatilag annak helyét vette át a hatalmat kínai piacon, elődjéhez hasonló keresési- és térképszolgáltatásokat kínál. Ez utóbbit használja az Apollo Go is. Az utasoknak, mielőtt beülnének a robotaxikba, regisztrálniuk kell a Baidu Maps vagy az Apollo honlapján.

A szolgáltatás az ország legnagyobb robottaxi-hálózatának számít, nagyjából 700 kilométernyi utat fed le. Hozzávetőleg 100 kijelölt ponton lehet felvenni vagy leadni az autókat, az újabb helyszíneket szerte a metropolisz három városrészének lakó- és üzleti negyedeiben jelölték ki.

519 ezer lefutott kilométer

A Baidu szerint tavaly a kínai főváros adta ki a legtöbb speciális tesztengedélyt. Év végén a vállalat 40 engedélyért folyamodott az első körben kiadott mennyiségből, most ezekből építik fel a kezdeti Apollo Go szolgáltatást.

Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy a 2018-as és 2019-es pekingi önvezető listán (Beijing Autonomous Vehicles Road Test Report) mindkét évben első helyen szerepeltek  – a legnagyobb flotta, a legtöbb megtett kilométer és a legtöbb különféle tesztverzió kategóriában.

A nagyságrendet jól illusztrálja, hogy saját statisztikájuk szerint a Baidu-flotta egyedül Pekingben – ahol a legszigorúbbak az autonóm járművekre vonatkozó biztonsági előírások – már több mint félmillió kilométert tett meg. Bár hozzá kell tenni, hogy egyelőre leginkább utasok nélkül közlekedtek az önvezető autók.

Forrás: