Jövőre érkezik a Facebook újabb nagy dobása

Kapcsolódó cikkek

Jövőre érkezik a Facebook újabb nagy dobása

Jövőre érkezik a Facebook újabb nagy dobása

szórakozás

1 perc

Mark Zuckerberg a Connect virtuális konferencián jelentette be, hogy 2021-ben mutatják be az első, Ray-Ban márkájú okosszemüvegüket.

Az egyelőre még nem világos, hogy a szemüveg milyen funkciókkal bír majd. A The Verge-nek viszont megerősítették, hogy nem AR (augmented reality, kiterjesztett valóság) eszközként lesz besorolva és beépített kijelzőt sem tartalmaz. Ezek alapján a készülék várhatóan a Snap Spectacles vagy az Amazon Echo Frames fejlesztésekhez lesz inkább hasonlatos.

Zuckerbergék tájékoztatása alapján az okosszemüveg jelentős lépésnek számít az AR területén végzett munkájukban. Ehhez kapcsolódóan eddig a Project Aria nevű kísérleti prototípust tudják felmutatni, amely inkább egy teljes értékű kiterjesztett valóság szemüvegre hasonlít.

A vállalat még ebben a hónapban megkezdi az Aria valós körülmények közötti tesztelését a munkavállalóik és vállalkozóik segítségével. A kísérlet célja a többi között az adatvédelmet, a videófelvételek készítését és a dizájnt érintő kérdések tisztázása.

A cég egyébként már évek óta lebegteti egy szabványos szemüveghez hasonlító AR-készülékek gyártásának tervét. Az biztos, hogy az új terméken a Ray-Ban márkájú szemüvegeket gyártó olasz EssilorLuxotticával közösen dolgoznak. A szemüveg neve, kialakítása és ára viszont egyelőre még nem ismert. Azt viszont a beharangozó rövid videóban is kiemelik, hogy a jövő okosszemüvegei nem úgy néznek ki, mint a sci-fi filmekben, hanem sokkal inkább a klasszikus vonalat képviselik.

A hagyományos szemüvegekhez hasonlító fejlesztések más cégeknél is felbukkannak. Például a jelenleg a Google tulajdonában álló North és az Nreal is fejleszt meglehetősen impozáns darabokat. Eközben az összes nagy technológiai óriás – beleértve az Amazont, az Apple-t, a Google-t, az Intelt és másokat – mutatott már be augmented reality-re épülő, hasonló terméket vagy jelenleg is aktívan dolgoznak a fejlesztésen.

Mindeközben a Facebook a 2018-ban létrehozott Reality Labs projekt keretében tájékoztatott a munkáiról, beleértve az agy-számítógép interfész projektet, a futurisztikus AR szemüvegtervezést és más, az Oculus termékfejlesztését befolyásoló munkákat vagy a Facebook Portal kibővített videokonferencia szolgáltatást.

A cég idén a többi között prototípusképeket tett közzé arról, hogy milyen is lehet egy hibrid, kiterjesztett és virtuális valóság (AR-VR) eszköz a jövőben – itt vélhetően a Project Aria továbbfejlesztett változatáról van szó. Tavaly pedig felvásárolták a neurális interfészt fejlesztő CTRL-Labs nevű startupot.

Továbbá a tavalyi Oculus Connect konferencián a Live Maps néven futó projektjükről is tájékoztattak. Ez a vállalat szerint nélkülözhetetlen lesz az AR-szemüvegek valós körülmények közötti használatához. A cél, hogy a viselhető eszközök letölthetik a legfrissebb adatokat a 3D-s térképről, ezt követően pedig már csak a változásokat kell követniük és ezekkel frissíteniük a térképet – legyen szó új utcanevekről vagy egy újonnan megnyílt parkolóházról.

Forrás: