Ennyit lógnak a neten a magyar fiatalok

Kapcsolódó cikkek

Ennyit lógnak a neten a magyar fiatalok

Ennyit lógnak a neten a magyar fiatalok

szórakozás

3 perc

Egyöntetű a vélekedés, hogy a fiatalok több mobiladatot használnának, ha lenne – derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából, mely a közösségi média és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta az Y és Z generáció körében.

A Digitális identitás vs. valóság című kutatás átfogó képet ad arról, milyen trendek rajzolódnak ki az online tartalomfogyasztásban. A Vodafone felelős vállalatként nagy hangsúlyt fektet az ilyen jellegű témákra: a kutatás mellett nemrég megrendezték a #HashtagFestivalt. A rendezvényen szakértők, közösségi médiában népszerűvé vált márkák, ezeket a felületeket aktívan használó hírességek és vloggerek beszéltek arról, hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a digitális és a valós élet között, illetve miként használhatók ki a Red Infinity által nyújtott korlátlan adatforgalom és a Vodafone Pass csomagokban rejlő lehetőségek. 

Intuitívabb hirdetést szeretnének a fiatalok

Ezekre kattintanak a fiatalok

A felmérés szerint naponta átlagosan 1,8 órát töltenek a közösségi felületeken az Y és Z generációs (16 és 37 év közötti) magyar felhasználók, amelyeken leginkább vicces tartalmakat, zenét és filmeket fogyasztanak, ami pedig az internetezést illeti, hetente átlagosan 22 órát tesz ki ez a tevékenység. Elsősorban a Facebookot, a Facebook Messengert és a Youtube-ot használják – főleg kapcsolattartási és tájékozódási céllal. 30 százalékukra jellemző, hogy amint van néhány szabad perce az iskolában vagy a munkahelyén, első dolga, hogy átfussa a közösségi oldalakat, miközben 55%-ukat idegesíti, ha ismerősei minden apróbb történésről beszámolnak. 

  • A 16-37 év közötti internetezők 89%-ának van saját okostelefonja, ez az arány még magasabb, 95% a 16-21 évesek körében. Saját laptopja vagy PC-je ezzel szemben csak ötből négyüknek van.
  • A válaszadók 82%-ának tartozik mobilinternet a telefon-előfizetéséhez, szűk többségük (53%-uk) ugyanakkor nem találja elegendőnek a csomagban foglalt adatot – a legtöbben (a válaszadók 29%-a) 500MB és 2GB közötti adatforgalommal bíró csomaggal rendelkeznek. 
  • Még a havi 2GB-nál több (de nem korlátlan) adattal rendelkezők körében is 50% azoknak az aránya, akik ha tehetnék, több adatot használnának.  

Egy nap átlagosan 3,1 órát töltenek internetezéssel az Y és a Z generáció tagjai, közülük a legtöbbet – 3,4 órát – a legfiatalabb korcsoport, a 16-21 évesek.

Az internetezők zöme (96%) legalább heti rendszerességgel látogatja a közösségi oldalakat, de majdnem ugyanennyien (91%) böngésznek internetes oldalakat (nem híroldalakat) és használnak írásbeli csevegőprogramokat (90%). Az okostelefonon/tableten végzett tevékenységeket illetően a sorrend felcserélődik, ami a napi aktivitást illeti, 81% a közösségi oldalakon tölti idejét, míg 67% chatprogramban, 53% pedig böngészéssel.

A legfiatalabbak élen járnak a tartalmak fogyasztásában és előállításában

A 16-21 évesek 69%-a legalább hetente néz videót/filmet tableten vagy okostelefonon, míg 55% ugyanezen eszközökön hetente néz meg blog- vagy vlogbejegyzéseket. Ami pedig a tartalmak előállítását illeti, 81% készít hetente videót/fényképet, míg az összes korcsoportot figyelembe véve az eredmény 66%.

A legnépszerűbb alkalmazások sorrendben a Facebook, a (Facebook) Messenger, a Youtube, az Instagram és a Viber. Érdekesség, hogy a többség szívesebben követ márkákat, mint celebeket (39% szemben a 29%-kal). Az összes válaszadó 62 százaléka gondolja úgy, hogy a közösségi oldalakon látottak nem adnak valós képet az emberekről, mert mindenki igyekszik jobb színben feltüntetni az életét a valóságosnál. Ez a szám a 16-21 évesek körében volt a legalacsonyabb (56%), ami egybecseng a Vodafone Magyarország által szervezett rendezvény üzenetével is, mely szerint szükség van a Z generáció edukációjára, hogy megtalálják az egyensúlyt a digitális és a valós életük között.