Az okosjátékok sem hiányozhatnak a karácsonyfa alól

Az okosjátékok sem hiányozhatnak a karácsonyfa alól

Az okosjátékok sem hiányozhatnak a karácsonyfa alól

szórakozás

3 perc

Az ünnepi ráhangolódás mellett közeledik az ajándékozás ideje is, a 2020-as év pedig még inkább megmutatta, milyen fontosak a család és a barátok, akiknek örömet szerezhetünk.

Ebben az időszakban sokan foglalkoznak azzal, hogy ötleteket adjanak, kit, mivel érdemes meglepni. Most az IoT for All és a Techguide listájából mutatunk be néhányat a dolgok internetét is felhasználó lehetőségekből.

Twinkly

Az ünnepi hangulat megteremtésében jó szolgálatot tehetnek a Twinkly második generációs fényfüzérei, melyek kombinálják a különböző színtartományú RGB, RGB + W és AWW LED izzókat. A fények Wifi- és Bluetooth-kapcsolaton keresztül irányíthatók okostelefonjról, egy dedikált applikáción keresztül.

Az alkalmazás segítségével kiválasztható a kül- és beltéren egyaránt használható izzósor színe, az általuk vetített minta és a váltakozásuk is, ez utóbbi akár egy kedvenc zenéhez igazítható.

Az okosfüzér a könnyebb kezelhetőség érdekében összekapcsolható a virtuális asszisztensekkel, így például az Amazon Alexával vagy a Google Asszisztenssel. A „komolyabb versenyzők” megfelelő wifi-lefedettség esetén 4000 izzó vagy 10 Twinkly-készülék is összekapcsolhatnak, ezek működése pedig szinkronizálható.

Roybi

A mesterséges intelligencia az edukációs játékoknál is újgenerációs lehetőségeket hozhat. A Roybi a háromévesnél idősebb gyermekek nyelvtanulásában és az alapszintű természet- és műszaki tudományokkal (összefoglalóan STEM) való ismerkedésben nyújt segítséget.

A robot egyelőre angol nyelven működik, de nemsokára mandarin kínaiul is használható lesz.

A Time magazin által 2019 egyik legjobb találmányának nevezett fejlesztőjáték több mint 500 leckét tud a többi közt a matematika, a természettudományok, az űrtudomány, a technológia, a környezetismeret és a földrajz témakörökben. 

A szülők és oktatók a rendszeres összesítésekből követhetik a tanulási folyamat előrehaladását, és akár ők maguk is játszhatnak, időzíthetnek és ellenőrizhetnek feladatokat a saját mobilalkalmazásukban. A robot az arcfelismerő funkciója révén beszélgetést kezdeményez „gazdájával”, a hangfelismerés pedig segít neki megérteni a kapott választ.

Az okos Rubik-kocka

Az ikonikus játéknak az okos változatai sem hiányozhatnak. A GoCube Bluetooth segítségével, okostelefonon keresztül kapcsolódik egy társapplikációhoz, gyakorlatilag úgy, mint egy fülhallgató. A könnyen forgatható, hálózatra csatlakoztatott eszköz kicsit kisebb, mint a hagyományos Rubik-kocka vagy annak gyorsított verziója, a Speed Cube.

A hozzá tartozó alkalmazás virtuálisan tanítja meg a kocka kirakását, segít gyakorlatot szerezni, és összehozza a világ különböző részein élő rajongókat. Az appon megjelennek a mozdulatok, így pontosan, kockáról kockára követhető, hogy hol tart éppen a játékos. Hasonlóan működik a Rubik’s Connected is.

Intelino okosvonat

Ez a játék a robotikát is beveti, hogy megmutassa a kisebbeknek a programozás, valamint a természet- és műszaki tudományok (STEM) könnyedebb oldalát.

Az Intelino J-1 a sínekre helyezett színes lapokkal irányítható, melyek megváltoztatják az áthaladó kocsik sebességet, a váltóknál jobbra vagy balra engedik a szerelvényt, megállítják, leakasztanak egy kocsit, vagy a sok egyéb feladat egyikét hajtják végre.

A hozzá tartozó applikációval a gyerekek akár versenyeztethetik is a másodpercenként egy métert megtenni képes játékvonatokat, készíthetnek saját utasításokat, végső soron pedig blokk alapú programozást használva, teljes mértékben ők irányíthatják a játékot.

A vonatok a gyártó szerint a legtöbb, fából készült sínnel kompatibilisek, de a kezdőkészlethez most egykapcsolódást segítő adapter is jár.

Osmo Coding

Az Osmo most egyben kínálja a különböző nehézségi fokú játékait: a Starter Kit részeként a Coding Awbie, a Coding Jam és a Coding Duo lehetőséget ad az 5-10 éves gyerekeknek a programozás alapjainak az elsajátítására.

Az Amazon legkedveltebb játékait listázó Toys We Love is kiemelte ezt a kezdőkészletet. A gyerekeket beavathatja a problémamegoldás, a számítógépes gondolkodás és a kódolás alapjaiba, ezekre építve pedig az összetettebb fogalmak is következhetnek, úgymint a szekvenálás, a ciklusok, a logikai gondolkodás vagy a páros programozás.

A fejlesztés ötvözi az iPad vagy az Amazon Fire felületén megjelenő szoftveres részt a fizikai elemekkel oly módon, hogy a mobileszköz kamerája érzékeli a közvetlenül előtte elhelyezett, tartós anyagból készült kódoló blokkokat.

Forrás: