Járvány nyertese lehet a viselhető eszközök piaca

Járvány nyertese lehet a viselhető eszközök piaca

Járvány nyertese lehet a viselhető eszközök piaca

szórakozás

2 perc

A hordható, világhálóra csatlakozó kiegészítők forgalma világszinten akár évi 14,5 százalékkal is emelkedhet, és 12,4 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) 2024-ben meghaladhatja a 637 millió darabot – vetítette előre az IDC.

A növekedés motorját a vezeték nélküli fülhallgatók jelentik: ezekből, ideértve a fülben és a fülkagylóra rögzítve viselteket is, az idei 234 millió után 2024-ben már 397 millió találhat majd gazdára.

Az okosfülhallgatók (hearable) előretörését az egyre szélesebb kínálat, a csökkenő árak és a bővülő felhasználási terület is segíti. A zenehallgatásra túl ezek az eszközök alkalmasak lehetnek egészség- és fitneszfunkciókra, működhetnek virtuális asszisztensként, és kapcsolódhatnak akár az okosotthon rendszeréhez vagy más IoT-készülékekhez is.

A prognózis szerint az okosórák eladása a következő ötéves periódusban 91 millióról 156 millióra nőhet, míg az intelligens karkötőkből az idei 68 millió után 74 millió darab kerülhet forgalomba.

Az okosóráknál az operációs rendszerek közti elmozdulás várható, ahogy például a Google Wear OS bekebelezheti a Fitbit OS-t, ami bővülő felhasználási területeket és újabb kereskedőkkel való együttműködést hozhat. Az egyszerűbb órák piacán a csatlakoztatott gyerekórák, valamint a hibrid- és a GPS-szel felszerelt változatok növelik az értékesítések számát.

Egyre többet tudnak a karpántok is

A fitneszkarkötők lassabban bővülő forgalmát a prognózis végére jelzett 40 dollár alá csökkenő átlagár is befolyásolhatja, bár a funkcióikban inkább már az intelligens órákra hasonlító, költségesebb modellek is megtalálják helyüket a piacon.

Ez utóbbiakra jellemző lehet a mobil fizetés, a telefonos értesítések megjelenítése vagy a fejlettebb fitneszfunkciók, míg az egyszerűbb változatok az alapfunkciónak számító lépés- és kalóriaszámlálásra alkalmasak.

COVID-hatások

Az elemzői várakozások szerint a tavalyi évhez képest 14,5 százalékkal bővülhet a viselhető kiegészítők forgalma, és az értékesítés száma elérheti 2020-ban a 396 millió darabot.

A növekvő forgalmat a piackutató főleg a koronavírus-járvány miatti kényszerű otthonmaradásra vezette vissza. Az idei második negyedévben kiugró kereslet mutatkozott a viselhető eszközök iránt, és a trend további folytatása várható a teljes évre. Ebben a növekedésben már számítanak a különböző kategóriákban még idén piacra kerülő új termékekre is.

Prémium szolgáltatások

A szektor növekedésében szerepe van a készülékekhez kapcsolódó plusz szolgáltatásoknak is, melyek sorra jelennek meg a nagy gyártók kínálatában. Az Apple nemrég jelentette be a Fitness+, az Amazon a Halo, a Fitbit pedig a Fitbit Premium elérhetőségét.

A szolgáltatások a saját eszközök adatait alapul véve, a felhasználókat az egészséges életmódhoz és sporthoz kapcsolódó tartalmakkal, például edzésprogramokkal, diétás tanácsokkal látják el.

Más márkák a céges felhasználóknak segíthetnek abban, hogy dolgozóik megtarthassák az előírt fizikai távolságot és az esetleges megbetegedés korai jeleit felismerhessék.

Az IDC mobil-, AR- és VR-területért felelős kutatási igazgatója úgy látja, a hordható technológia és a szolgáltatások fejlődése kéz a kézben jár az elkövetkező negyedévekben. Ezek a „technikásabb” darabok kiválóan megfelelnek a felhasználói adatok gyűjtésére, a szolgáltatások pedig útmutatást és gyakorlati segítséget jelent. A kettő együtt virtuális coach-ként támogatja a felhasználót abban, hogy jobb döntéseket hozzon és elérje céljait – véli Ramon Llamas.