A járvány idején is taroltak a vezeték nélküli fülhallgatók

A járvány idején is taroltak a vezeték nélküli fülhallgatók

A járvány idején is taroltak a vezeték nélküli fülhallgatók

szórakozás

2 perc

Az idei év első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest 29 százalékkal több, összesen 72,6 millió darab viselhető kiegészítő talált gazdára – számolt be róla az IDC piackutató cég. A növekedés nagy részét a vezeték nélküli fülhallgatók és az okoskarkötők adták, míg az intelligens- és a hagyományos órák forgalma csökkent.

Az okoskarkötő kategória 16,2 százalékos növekedését nagy részben a Fitbit Charge 4 mellett a Xiaomi és a Huawei megfizethetőbb változatai biztosították. A fülhallgatók piaca látványosan, 68,3 százalékkal bővült, és a teljes vizsgált szektor csaknem 55 százalékát adta.

Jitesh Ubrani, a mobil eszközök piacával foglalkozó elemző szerint ennek a kategóriának kevésbé ártott a koronavírus-járvány gazdaságot lassító hatása. A vevők kifejezetten keresték ezeket a „technikásabbak” darabokat, nemcsak zenehallgatásra, hanem a munkájuk megkönnyítésére is. A home office során szükség volt arra, hogy a mobiltelefonokhoz és az okoshangszórókhoz való kapcsolat közben csökkenteni lehessen a külső zajokat.

A Covid-19 és a járvány miatti korlátozások negatív hatást gyakoroltak a hagyományos- és okosórák eladásaira, amelyek közül többnél is a telefonokhoz és PC-khez is használt anyagokra és alkatrészekre van szükség.

Bár a piackutató felmérése szerint ezeknek a termékeknek a kiszállításait is érintette a vírus, de néhány forgalmazó, köztük a Garmin és a Huawei számai, még észrevehetően nőni is tudtak. Ezek a cégek ugyanis nem (vagy nem csak) az év elején járványügyileg jobban érintett kínai piactól függnek, és nagyobb mértékben terjeszkedtek az Egyesült Államok, Európa és Ázsia többi része felé.

Továbbra is az Apple vezet

A hordható kiegészítők eladási listáját ismét az Apple vezeti 29,3 százalékos részesedéssel és 21,2 millió eladott darabbal. Bár alkatrészellátási nehézségek miatt az Apple Watch forgalma visszaesett, a Beats és az Airpods kompenzálta a kiesést.

A második helyet a Xiaomi foglalja el. A kínai cég 7,3 millió intelligens karkötője és órája talált új gazdára. A dobogó harmadik helyen álló Samsung is a fülhallgatók értékesítéseiben teljesített kimagaslóan. Mindez leginkább a Galaxy Buds és a Buds Plus fülhallgatóknak köszönhető, melyekből a január-márciusi hónapokban több mint 4 milliót szállítottak.

A Huawei és leánycége, a Honor viszont a karantén ellenére is bővülni tudott Kínában. A negyedik helyet a szakember szerint az erős online jelenlétnek és a kereskedőkkel kialakított szoros kapcsolatnak köszönhetik.

A leginkább kínai gyártóbázissal rendelkező és így hetekig ellátási nehézségekkel küzdő Fitbit eladásai a mért időszakban 26 százalékkal csökkentek. Az ötödik helyre szorult vállalatnak nincs okos, vezeték nélküli fülhallgatója, növekedését ráadásul az olyan erős technológiai versenytársak, mint az Apple és a Samsung is megnehezítették.

Forrás: