Kereszttűzbe került a Google-Fitbit üzlet
Kereszttűzbe került a Google-Fitbit üzlet
2020. július 06.
Az Európai Unió kockázatokat lát a Fitbit felvásárlásában. Felmerül a kérdés, hogy a tranzakció sérti-e a piaci versenyt, és ezáltal nem fér-e hozzá túlságosan sok személyes adathoz a keresőóriás.
A Fitbit termékkínálatában olyan okoskarpántok és okosórák találhatók, amelyek figyelemmel kísérik viselőjük pulzusát és aktivitási szintjét. Világszerte 20 fogyasztóvédelmi és adatvédelmi érdekcsoport írt nyílt levelet a versenyjogi hatóságoknak, hogy ne engedélyezzék a tranzakciót.
A Google ugyanakkor azt állítja, hogy szó sincs a Fitbit által gyűjtött információk célzott hirdetésekhez történő felhasználásáról, hanem teljes mértékű „átláthatóságot” ígérnek az összegyűjtött adatokkal kapcsolatban.
A veszteséges Fitbit felvásárlását még 2019 novemberében jelentették be, a tranzakció értéke 2,1 milliárd dollár. Ez a lépés kétségkívül segítené kibővíteni a Google viselhető kiegészítőkkel kapcsolatos üzleti tevékenységét. A saját márkás intelligens karórák pedig várhatóan komoly versenytársat jelentenének az Apple Watch számára.
Érzékeny adatok tömege
Többen azonban attól tartanak, hogy a Google már így is rengeteg adatot gyűjt és elemez a felhasználókról. A felvásárlás elleni kampány részeként a Privacy International kijelentette, nem gondolják, hogy bármelyik társaság számára is lehetővé kellene tenni, hogy ennyi érzékeny, személyes információt gyűjthessen bárkiről is.
A Google és a Fitbit számos riválisa pedig részletes kérdőíveket kapott, amely a többi között olyan kérdést is tartalmaz, hogy a kitöltők szerint az átvétel hátrányos helyzetbe hozza-e őket. Ausztrália versenyhatósága kiemelte, hogy aggályai vannak az üzlettel kapcsolatban – a kapcsolódó döntést várhatóan idén augusztusban hozzák meg.
A Google a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy ez a felvásárlás készülékekre vonatkozik, nem pedig adatokra. Véleményük szerint a két cég hardverfejlesztéseinek kombinációja növeli a versenyt az ágazatban.
Forrás: