A Google bekebelezi a Fitbitet

A Google bekebelezi a Fitbitet

A Google bekebelezi a Fitbitet

kereskedelem

2 perc

November elején a gigacég közleményben jelentette be, hogy Alphabet anyavállalatuk megállapodott a viselhető eszközök terén jelentős piaccal bíró Fitbit felvásárlásáról.

Rick Osterloh, a Google készülékért és szolgáltatásokért felelős alelnöke az általa jegyzett blogbejegyzésben azt hangsúlyozta, hogy a technológia legfontosabb célja a segítségnyújtás. A fogyasztók által használt viselhető kiegészítők – okosórák és fitneszeszközök – megkönnyítik a napi tevékenységeket, miközben az alkalmazott technológia láthatatlanul a háttérben marad – magyarázta.

A keresőóriás az elmúlt években már több, ezen a területen aktív céggel társult a Google Fit és a korábban Android Wear néven futó Wear OS révén, melyben további befektetési lehetőségeket lát. Tervben van a Made by Google csatlakoztatott eszközök piacra dobása is. A Fitbit szakértőivel való együttműködéstől a vállalat azt várja, hogy termékei a „legjobb AI, szoftver és hardver megalkotásával” létrejövő fejlesztések révén több emberhez juthatnak el. Ez üzleti szempontból számokban kifejezve, növekvő eladásokat jelent.

Adatvédelmi aggályok

Osterloh igyekezett megnyugtatni azokat is, akik a Google kezébe jutó érzékeny egészségügyi adatok sorsa miatt aggódnak. Az átláthatóság mellett azt is megígérte, nem értékesítik azokat, és nem használják fel a Google hirdetések pontosabb személyre szabására sem. A felhasználók állítólag teljes mértékben rendelkezhetnek fitneszadataik sorsáról.

A hardverek területére viszonylag frissen belépett vállalat az elmúlt években komoly fejlesztésekbe kezdett. A többi között kijött a Pixel okostelefonokkal, a Pixelbooks-szal és felvásárolta az okosotthonok piacán mozgó Nest termékcsaládot is. Továbbra is a Wear OS operációs rendszerre és a velük dolgozó partnerekre építenek. A mostani felvásárlásával pedig kombinálják a két cég okosóra- és fitneszkiegészítő-platformját.

A piaci információk szerint 2,1 milliárd dolláros felvásárlási árral a Fitbit sem jár rosszul, hiszen az egyre növekvő verseny ellenére megerősítheti pozícióját a világhálóra csatlakoztatott wellness- és egészségügyi kiegészítők piacán.

Forrás: