Amazon One: tuti, hogy mindig kéznél lesz a bankkártyája

Kapcsolódó cikkek

Amazon One: tuti, hogy mindig kéznél lesz a bankkártyája

Amazon One: tuti, hogy mindig kéznél lesz a bankkártyája

pénzügy

2 perc

Az e-kereskedelmi óriás újabb és újabb érintésmentes bolti megoldásokkal áll elő. A vállalat szeptemberben mutatta be azt a biometrikus technológiát, mellyel a vevők tenyerükkel azonosíthatják magukat, és igazolhatják az offline bankkártyás fizetést.

Az Amazon One nemsokára elérhető lesz a cég saját üzleteiben, először Seattle hét Amazon Go egységéből kettőben. A technológiát más üzletek is megvásárolhatják, illetve ez a fajta biometrikus azonosítás későbbiekben a kontaktusmentes fizetéseken kívül más felhasználási területeken is megjelenhet.

Az újítás segítségével például az alkalmazottak az irodába való belépéskor ilyen módon is azonosíthatják magukat, vagy akár a vevők akkor is használhatják az üzletekben a hűségkártyáikat, ha azok nincsenek náluk. A technológiától a cég azt reméli, hogy kiváltja az összes szükséges azonosítást és kártyahasználatot.

Az új eszközt a belső terminálokon és a kasszáknál helyezik el. Ahogy a rendszer összekapcsolja az adott vevő tenyerét és bankkártyáját, fizetésnél már csak arra van szükség, hogy az illető meglegyintse kezét a terminál fölött. A fejlesztés a tenyér egyedi azonosító jegyei közül választja ki a legjellegzetesebbeket, ezekből állítja elő a „tenyéraláírást”.

Nem aggódnak az adatvédelem miatt

Miközben az innovatív vállalatok többsége leginkább az arcfelismerő technológiával igyekszik azonosítani az embereket, az Amazon más utat választott. Azt állítják, az új módszer személyiségi jogokat tekintve kevesebb aggodalomra adhat okot, hiszen csupán a tenyérről készült kép alapján senki sem azonosítható be.

Ráadásul maga a folyamat – az arcfelismeréssel ellentétben – szándékos mozdulatot igényel a vásárló részéről. A biztonságérzetet erősítendő azt ígérik, bárki kérheti azonosítójának törlését az Amazon One szervereiről.

Bár a kereskedőcég egyelőre nem nyilatkozott arról, sikerült-e a technológiát harmad félnek eladnia, az offline kereskedelemért felelős részleg helyettes vezető szerint több lehetséges vevővel is aktív tárgyalásban vannak. Dilip Kumar blogbejegyzésében hozzátette, hisznek abban, hogy az eljárás sok területen hasznosnak bizonyul majd, és az egyszerű és kényelmes megoldásból profitálhatnak majd más kereskedők és létesítményüzemeltetők is. 

Forrás: