Az Amazon bevásárlókocsijával megspórolható a sorban állás

Az Amazon bevásárlókocsijával megspórolható a sorban állás

Az Amazon bevásárlókocsijával megspórolható a sorban állás

kereskedelem

2 perc

Július közepén mutatta be az internetes kereskedőóriás legújabb technológiai fejlesztését. Az intelligens bevásárlókocsi azonosítja és számlázza a belehelyezett árucikkeket. Az első ilyen szerkezetet a kaliforniai Woodland Hillsben az év folyamán megnyíló saját boltjukban próbálhatják ki a vevők – számolt be róla a cég.

A Dash Cart egyelőre nem a nagybevásárlásoknál segít, a technológia csak azt teszi lehetővé, hogy legfeljebb kétszatyornyi áruval meg lehessen spórolni a kasszáknál való sorban állást.

A vásárlás megkezdésekor a vevő a kocsi QR-kódját a szintén rajta lévő szkennerrel beviszi az Amazon applikációjába, majd elhelyezi a bevásárlószatyrokat. A vásárlás során az eszköz hanggal és színnel is jelzi, ha beolvasta az újabb és újabb bepakolt árut.

A különleges bevásárlókocsi számítógépes látási algoritmusok és különböző érzékelőkből származó adatok kombinációjával azonosítja be a kosárba tett termékeket. A boltot elhagyva a kihelyezett szenzorok automatikusan felismerik a kosarat, és az összeget ráterhelik a vevő Amazon-fiókjához társított bankkártyára.

A szenzortechnológián kívül a bevásárlókocsin egy képernyőt is elhelyeztek, amelyen kezelhető az Alexa bevásárlólista és az addigi költés. A szerkezet képes felismerni és rögtön használni a kuponokat is.

A folyamat során szükség van arra, hogy a leolvasó „lássa” a vonalkódot. Azoknál a termékeknél, amelyeknél ez hiányzik, a vásárlónak kell a képernyőn keresztül begépelnie a szükséges kódot, illetve le is kell okéznia a zöldség-gyümölcs súlyát.

A cég újságírói kérdésekre válaszul annyit árult el a technológiáról, hogy a program először a vonalkóddal próbálkozik, és ha az nem sikerül, a számítógépes látás segítségével igyekszik beazonosítani a terméket.

Amazon Go 2.0

A Techcrunch szerint a vállalat honlapján nem részletezett technológiai leírás arra utalhat, hogy a fejlesztés a jelenleg az Amazon Go üzletekben alkalmazott megoldás továbbgondolása.

A teljesen önkiszolgáló boltokban használt „Just Walk Out” a polcokon elhelyezett szenzorok és a magasra szerelt kamerák gépi látása segítségével figyeli, mi kerül le a polcokról. A Dash Cart viszont várhatóan a „hagyományos” üzletekben is használható.

A Just Walk Out ráadásul sokkal nehezebben lenne alkalmazható a nagy, rendszeresen megújuló árukészletet forgalmazó élelmiszerboltokban, mint a kisméretű, korlátozott szortimenttel rendelkező Amazon Go üzlethelyiségekben.

Az Amazon márciusban jelentette be, hogy más cégek számára is hozzáférhetővé teszi a Go üzletek pénztármentes megoldását. Feltételezhető tehát, hogy ha már bevált, az új fejlesztést is megvásárolhatják majd akár versenytársai is. Ezt az információt azonban újságírói kérdésre válaszolva sem erősítette meg a kereskedőóriás.