Adj egy ötöst! Bővül az Amazon One-t használók köre

Adj egy ötöst! Bővül az Amazon One-t használók köre

Adj egy ötöst! Bővül az Amazon One-t használók köre

kereskedelem

2 perc

A techóriás egyre több saját kereskedelmi egységében válik hozzáférhetővé az Amazon One. A kezdeti két üzlet után már 12 Seattle környéki boltban fizethetnek a vásárlók a tenyerüket azonosító biometrikus technológiával. Ezek között könyvesbolt és ideiglenesen működő pop-up store is található.

Az óriáscég tavaly októberben kezdte el használni a rendszert, elsőként két Amazon Go üzletben. A kereskedelmi egységek belső termináljainál és a kasszáknál elhelyezett leolvasót használva, az Amazon One rendszere összekapcsolja az adott vevő tenyerét és bankkártyáját. Fizetésnél pedig már csak arra van szükség, hogy az illető meglegyintse kezét a terminál fölött.

A fejlesztés a tenyér egyedi azonosító jegyei – a felület részletei vagy a vénák mintázata – közül választja ki a legjellegzetesebbeket, ezekből állítja elő a „tenyéraláírást”.

Ezzel arra is van mód, hogy a vásárlók akkor is használhassák hűségkártyáikat, ha azok nincsenek náluk. A technológiától a vállalat azt reméli, hogy kiváltja az összes szükséges azonosítást és kártyahasználatot.

A kulcskérdés itt is az adatbiztonság

Az eljárás már néhány éve létezik és biztonságossága megegyezik a többi biometrikus eljáráséval. Használata ugyanakkor adatvédelmi aggályokat vethet fel, hiszen kérdéses, hogy a cég mire használja a rendszer által gyűjtött adatokat.

A vállalat azt állítja, az új módszer személyiségi jogokat tekintve kevesebb aggodalomra adhat okot, hiszen csupán a tenyérről készült kép alapján senki sem azonosítható be. Ráadásul maga a folyamat – az arcfelismeréssel ellentétben – szándékos mozdulatot igényel a vásárló részéről. A biztonságérzetet erősítendő azt ígérik, bárki kérheti azonosítójának törlését az Amazon One szervereiről.

Eddig csak a gigavállalat egyes saját offline boltjainak vásárlói választhatták fizetési opcióként a tavaly bevezetett technológiát. Hosszabb távon azonban az Amazon azt reméli, hogy a tenyérazonosítás más társaságok számára is vonzóvá teszi a megoldást.

Minderre honlapjuk is utal, ahol az üzletkötői csapatukkal való kapcsolatfelvételre buzdítják a piaci szereplőket. A célcsoportjukba más boltok mellett például irodaházak, vállalatok is beletartozhatnak, hiszen a technológia akár a kis hatótávolságú kommunikációra képes NFC-azonosítók kiváltására is alkalmas lehet.

Forrás: