Kék pirula: így léphetnek be a Mátrixba a rögbisztárok

Kék pirula: így léphetnek be a Mátrixba a rögbisztárok

Kék pirula: így léphetnek be a Mátrixba a rögbisztárok

még több IoT

2 perc

A virtuális valóság és a való világ a technológia forradalmi vívmányai által egyre közelebb kerülnek egymáshoz.

Ma már nem feltétlenül kell könyveket olvasni vagy filmeket nézni ahhoz, hogy a kibertérben érezzük magunkat. Sőt, vannak, akik egyenesen úgy gondolják, hogy valójában egy szimulált világban élünk. Közéjük tartozik Elon Musk, a Tesla vezére is.

Habár lehetséges, hogy mindez továbbra is csak elmélet vagy tudományos-fantasztikum marad, az viszont tény, hogy a modern technológiai megoldások képesek a „lehetetlenre”, és teljesen új „dimenzióba” léptetik a világunkat.

5G-vel lesz még virtuálisabb a valóság

Ilyen futurisztikus fejlesztés az úgynevezett haptikus ruházat, amelynek viselője akár 100 mérföldes távolságból is képes érzékelni az őt ért hatásokat. A Teslasuit ugyanis a virtuális (VR) és a kiterjesztett valóságot (AR) kapcsolja össze. Sőt, most már az 5G technológia segítségével egy újabb, magasabb szinten is tesztelhető a ruházat – olvasható a Vodafone Gigalife oldalon.

Az öltözék működése az elektromos szimuláción alapul. Viselője fizikai szinten érzi az adott műveletre vagy parancsra adott választ. A 360 fokos érzékelésnek és az izommemória bevonásának köszönhetően viselése pedig még valóságosabb élményt nyújt.

Az érzetek ilyen módon történő reprodukálása és stimulálása széles körű felhasználást tesz lehetővé. Az innováció az immerzív játékoktól kezdve a távegészségügyig vagy a biztonságosabb ipari megoldásokig sok területen lehet kamatoztatható. De az online vásárlásoknál is jól jöhet egy ilyen megoldás, hiszen segítségével a vevők virtuálisan kipróbálhatják a megvásárolni kívánt terméket.

Rögbimeccs a Mátrixban

A Vodafone bemutatójában a Wasps csapat két játékosa, Juan De Jongh és Will Rowlands vett részt, akik 100 mérföldes távolságból „mérkőztek meg” egymással.

A Teslasuit-ot viselő De Jongh a színpadon megpróbálta felfogni az ütközést, míg Rowlands egy távoli edzőteremben egy beépített szenzorokkal felszerelt hengernek „rontott neki”. Kontakt helyzeteknél az érzékelők az 5G-hálózaton keresztül azonnal továbbították a fizikai erőbehatást Juan haptikus ruházatának. Amikor pedig a brit Old Leamingtonians RFC csapat junior sportolói próbálták meg ugyanezt, akkor De Jongh sokkal enyhébb ütést érzett.

A játékos úgy nyilatkozott, hogy még soha nem tapasztalt hasonlót. „Olyan, mintha mindez a Mátrixból jönne.” Véleménye szerint a technológiának nemcsak az edzéseknél, de a sérülések utáni rehabilitációs folyamatban is nagy hasznát lehetne venni.

A fejlesztők pedig úgy vélik, hogy az öltözék segíthet a reflexek és az ösztönös mozgás fejlesztésében, így csökkentve a reakcióidőt és növelve a gyorsaságot. A valós idejű, alacsony késleltetésű 5G révén pedig mindez tovább finomítható.

Sokkal többre képes a gép „hajtotta” ember

A brit Vodafone technológiai igazgatója (CTO) szerint ez a szimuláció is jól szemlélteti az ötödik generációs hálózatok erejét és képességeit. „A gyorsaság és az alacsony késleltetés rengeteg új lehetőséget kínál, amelyeket korábban nem lehetett megvalósítani” – hangsúlyozta Scott Petty.

„Az egyik legizgalmasabb a haptikus kommunikációs technológia, amely lehetővé teszi az emberek számára a távoli érzékelést. Ez a jövőben az egészségügytől kezdve a játékokig sok területen hozhat óriási előrelépést” – tette hozzá.

A konnektivitás és a haptikus technológia kombinálása tehát számtalan különleges alkalmazást eredményezhet. Ez is jól mutatja, hogy nem feltétlenül kell tartani a kiborg, vagyis a gépeket és embereket ötvöző megoldásoktól. A futurisztikus technológiák egyik előnye például a különféle módszerek és a teljesítmény látványos javításában rejlik.