Az intelligens bukósisak fényjelzésekkel is kommunikál

Az intelligens bukósisak fényjelzésekkel is kommunikál

Az intelligens bukósisak fényjelzésekkel is kommunikál

még több IoT

2 perc

Az ausztrál Forcite MK1 bukósisak készítői újfajta megoldást választottak, mivel HUD kijelző helyett LED fényszalag található rajta. Ezen felül széles látószögű HD kamera, Bluetooth kommunikációs egység, VoIP (Voice over IP) hangátvitelre képes telefon és a kormányra szerelhető vezérlőegység is tartozik hozzá.

A 1080p-s, másodpercenként 30 képkocka rögzítésére képes, 166 fokos látószögű objektívnek köszönhetően a motoros felveheti a körülötte zajló eseményeket és adott esetben a rendszámtáblákat is – már amennyiben fedélzeti kameraként használja ezt. Ilyenkor a készülék a jármű beindításakor automatikusan bekapcsol, és akár 5 órányi felvétel is készíthető vele, amelynek a tárolása SDXC memóriakártyán lehetséges. A videók WiFi-n keresztül is továbbíthatók a felhasználó okostelefonjára vagy akár élő közvetítés is lehetséges útközben.

A beépített Bluetooth-nak és hangszóróknak köszönhetően a zenehallgatás, a telefonálás, valamint igény szerint a navigáció is megoldható, valamint csatlakozni lehet a többi motoros Forcite bukósisakjához is. Arról egyelőre nem áll rendelkezésre információ, hogy utóbbi mekkora hatótávolságon belül lehetséges az összekapcsolódás.

A head-up display (HUD), azaz „szem elé vetített kijelző” eredetileg a repülők műszerfalának tetejére szerelt, az alapvető repülési adatokat megjelenítő, átlátszó kijelző. Mivel át lehet nézni rajta, így egyben biztosítja a megfelelő kilátást a pilóta számára. Pár évtizede autók esetén is alkalmazzák ezt a megoldást.

A Forcite alapítója, Alfred Boyadgis azonban úgy véli, motorozás esetén ez veszélyes, mivel elterelheti a vezető figyelmét, így esett a választásuk a LED szalagrendszerre. A fénycsík a sisakrostély alján fut és mozgó zöld fények formájában villant fel navigációs utasításokat a motoros számára. A narancssárga fény óvatosságra int, jelezve a sofőr előtt található, az úton lévő problémákat. A villogó kék és piros fény pedig az esetleges rendőri jelenlétre figyelmeztet.

A gyártó szerint a fenti információkat „több forrásból” nyerik, a felhasználó pedig testre szabhatja, mennyi is jusson el hozzá ezekből a kapcsolódó mobilalkalmazáson keresztül, így elkerülhető az állandó „villogás”.

A bukósisak dizájnos kialakítású, technológiai szempontból viszont hátrány lehet, hogy nincs rajta elegendő gomb mindegyik elektronikus funkcióhoz. A „hiányzó” billentyűk egy, a kormányra rögzíthető vezeték nélküli vezérlőn találhatók. Mivel a hangutasítással történő irányításról nincs információ, így ezek manuális kezelése okozhat némi kényelmetlenséget.

A mesterséges intelligencia használatával a bukósisak képes egyre többet megtanulni viselője vezetési stílusáról. Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, később mire is használja az így nyert adatokat. Az első megrendelők nagyjából 1.120 dollárért juthatnak hozzá a sisakhoz. A kiszállítás idén decemberben várható. A kapcsolódó termékbemutatók ugyanakkor egyelőre Ausztráliára korlátozódnak.

Forrás: