Koronavírus: robot segít az utasoknak a dubaji reptéren

közszolgáltatás
2020. szeptember 20. 1 perc
A helyi egészségügyi hatóság csúcstechnológiás gépet is bevet a Covid-19 elleni harcban.

A Rahal névre hallgató robot úgy néz ki, mintha egyenesen A Jetson család élőszereplős feldolgozásából lépett volna elő. A gép Dubaj nemzetközi repülőterének harmadik terminálján teljesít szolgálatot.

Rahal célja a figyelemfelkeltésen túl, hogy a tőle kapott információk révén is segítsen csökkenteni a koronavírus további terjedését. A gépi segítő ugyanis az utasok Covid 19-et érintő biztonsági intézkedésekkel kapcsolatos kérdéseire fog válaszolni, és ismerteti a legújabb egészségügyi és biztonsági protokollokat.

A többnyelvű robot azt tanácsolja mindenkinek, hogy igyekezzen betartani a megfelelő szociális távolságot. Továbbá felvilágosítást ad az utasoknak, hogy milyen repülőtéri vizsgálatok is várnak rájuk. Ezen felül számos tudatosságnövelő tippel és információval is szolgál a járványhelyzettel kapcsolatban.

Az Egyesült Arab Emírségek területén nem először alkalmaznak futurisztikus technológiát a Covid-19 elleni harcban. Márciusban a dubaji rendőrség drónok segítségével hívta fel a figyelmet a kapcsolódó intézkedésekre. Áprilisban pedig a főváros, Abu-Dzabi vetette be a Robomop takarító robotot az utcák tisztítására a kapcsolódó országos fertőtlenítési program keretében.

Nemrég pedig újranyitották a dubaji nemzetközi repülőtér harmadik termináljánál található okoskapukat. Ezeket a kiutazók használhatják útlevelük beolvasásával, ami egyrészt megkönnyítik az utazási eljárásokat, másrészt a vírushelyzet miatt kiemelten fontossá vált érintésmentes szolgáltatást tesz lehetővé.

Forrás:

Whatson.ae

További cikkek a témában