IoT a látássérültek szolgálatában

IoT a látássérültek szolgálatában

IoT a látássérültek szolgálatában

közszolgáltatás

2 perc

A vakok és gyengénlátók számára fontos ugyan az emberi segítség, és sokat segít a hétköznapokban, de emellett arra is szükségük van, hogy függetlenek lehessenek – a tömegközlekedésben is.

A londoni metróhálózatban jelenleg, ha valaki vak vagy gyengénlátó, akkor külön segítséget kell kérnie, és a közlekedési szolgálat egyik alkalmazottja elkíséri őt a megfelelő peronhoz. Egy okosfejlesztésnek köszönhetően azonban a kísérőket leválthatná egy hangalapú navigációs rendszer is, így a látássérültek önállóan is el tudnának igazodni a metróhálózatban.

A kiterjesztett valóság a metróban is segíthet

A Royal London Society for Blind People alapítvány, valamint a Ustwo digitális gyártó cég egy olyan nyílt forráskódú IoT-rendszert alkotott még tavaly, amely több apró jeladó segítségével térképet készít az állomásokról. A navigációs pontok között pedig egy okostelefon segítségével hang alapján lehet tájékozódni.

Ha egy látássérült metróra szeretne szállni, nincs más dolga, mint elindítani az alkalmazást, és a Wayfindr rendszer a kis jeladók (beacon-ök) segítségével egyszerű, célirányos hangutasításokkal apránként végigvezeti az állomáson.

A megoldás mögött a Bluetooth-technológia és az úgynevezett háromszögelés is megtalálható. A fejlesztők a telepítés során piaci forgalomban is elérhető jeladókat használtak, így sikerült a költségeket alacsonyan tartani. Az eleinte tervezett 50 készülék helyett végül csak 25-öt kellett felszerelniük a tavalyi tesztben szereplő állomásokon.

A felmérések során az is kiderült, hogy az alkalmazás főként az első utazásoknál bizonyult hasznos segítségnek, és utána már a tesztben résztvevők az app nélkül is megtalálták a megfelelő peront.

Forrás: Wired