B-terv: sokaknak mentőövet dobott a Ready-díjas platform

Kapcsolódó cikkek

B-terv: sokaknak mentőövet dobott a Ready-díjas platform

B-terv: így dobott mentőövet a munkanélkülieknek a Ready-díjas platform

közszolgáltatás

3 perc

Sokan elveszítették állásukat a koronavírus-járvány következtében, nekik próbált már a kezdetektől segíteni a Friends Club Hungary Kft. és a Blue Colibri App közös felülete. A „Kell egy B-terv” oldalán egy év alatt több mint 4.800-an találtak munkát. A karitatív munkaközvetítő platform 2020-ban elnyerte a Vodafone és a Kreatív közös Ready-pályázatának díját.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A „Kell egy B-terv” maga is a vírushelyzet miatt jött létre. A két társaság közös projektje 2020 márciusában először egy társadalmi kezdeményezésként indult, mivel nagyon sok ismerősük veszítette el hirtelen a megélhetését. Sokan első körben olyan álláskeresők voltak, akik eredetileg a turizmus, a vendéglátás és a rendezvényszervezés szektorokban dolgoztak. A Friends Club Hungary maga is egy rendezvényszervező ügynökség, a Blue Colibri pedig egy HR-tanácsadó cég, amelynek HR-technológiai háttere is van.

„Az eredményességben nagyon fontos volt, hogy rendkívül gyorsan reagáltunk ezzel a projekttel. A járvány elején sok olyan ember veszítette el a munkáját, akik nem voltak rutinos álláskeresők. Nem számítottak erre a helyzetre, nem ismerték a hagyományos munkaerő-közvetítő weboldalakat, és nem rendelkeztek megfelelő önéletrajzzal sem. Másrészről az is fontos volt, hogy mi egy díjmentes, egyszerű felületet hoztunk létre” – mondta az IoT Zóna műsorban a Blue Colibri App társalapítója és üzletfejlesztési vezetője.

A projektjük gyorsan széles körben ismert lett, és sokan beszámoltak a karitatív kezdeményezésről. 2021. március végéig több mint 25 ezren regisztráltak a platform oldalán, és közülük csaknem 5 ezren találtak rövid távú megélhetést. „A szektorokat tekintve egy éve elsősorban a futár-, a logisztikai- és kereskedelmi cégek kínáltak állásokat a felületünkön. Majd az élelmiszeripari gyártóvállalatok is jelentkeztek, illetve nyáron kiemelhetők a mezőgazdasági idénymunkák is. Most kicsit vegyesebb a kép, de még mindig domináns a kereskedelmi és a logisztikai szektor” – sorolta Barathi Tamás.

Hozzátette: a két cég együttműködése nagyon jól kiegészítette egymást, ezért is vettek részt közösen a Vodafone Ready-pályázaton a vállalati együttműködés kategóriában. „A Friends Club abban specialista, hogy miként lehet gyorsan nagy vizibilitást generálni. Mi pedig azt a munkát tudtuk beletenni, hogy nagyon sok vállalati HR-vezetővel és szakemberrel állunk kapcsolatban. Elindítottuk a B-terv nagyköveti programunkat is, és sok önkéntes csatlakozott ehhez a kezdeményezésünkhöz is. Ennek köszönhetően több mint 70 HR-es segítette, hogy organikusan még több vállalatot el tudjunk érni, és ingyenesen segíteni tudjunk az álláskeresőknek például munkakeresési- és CV-tanácsadással” – részletezte az üzletfejlesztési vezető.

Átalakultak a prioritások

A Trend FM műsorában a szakember arról is beszélt, hogy a vírushelyzet előtt a fő kérdés a toborzás, a megfelelő jelöltek megtalálása és megtartása, valamint a fluktuáció csökkentése volt. A koronavírus miatti új kihívások közé tartozik, hogy több ágazatban is hirtelen túl sok jelölt lett egy-egy pozícióra, így a tömeges adatok feldolgozása és értékelése is új feladatokat adott. Ráadásul nehezebbé váltak az interjúzási körülmények is: át kellett állniuk a személyesről az online interjúkra, valamint internetes ügyintézési folyamatokat is ki kellett dolgozniuk.

Széles a skála: belső kommunikációtól a well-being programokig

A járványhelyzet miatt az új munkavállalók integrálásánál (onboarding) is látható, hogy a korábban bevett gyakorlatok – irodai körbevezetés, helyben szervezett tréningek – nem működnek. Emellett természetesen a tömeges távmunka is számos új kihívást jelent a HR-esek számára, legyen szó a kapcsolattartásról és a motiváció fenntartásáról.

„Az elmúlt egy évben a cégek digitalizációs fejlesztései is felgyorsultak. Szinte már minden típusú vállalat gondolkodik azon, hogy miként lehet a folyamataikat digitalizálni, papírmentessé tenni – legyen az belső kommunikáció vagy adminisztráció. Lehet, hogy egy gyártási környezetben először a belső online kommunikáció kialakítása volt a cél, míg egy szofisztikáltabb környezet esetén az e-learning, a digitális onboarding és az online ügyintézés került fókuszba. Sőt, van egy szűkebb vállalati réteg, amely ezeken a fejlesztési lépcsőkön túl van, és most azon dolgozik, hogy miként lehet a közösségépítést és a well-being, vagyis a munkavállalói egészségprogramokat is részben az online térben megvalósítani” – összegezte a Blue Colibri App társalapítója.