Így képzeli el a jövő városát a Toyota
Így képzeli el a jövő városát a Toyota
2020. január 10.
A vállalat a japán Nagoja városában folytatott, modern életvitelre vonatkozó kutatásból indul ki. A tervek szerint a jövőben 175 hektáros várost építenének a Fudzsihoz.
A jövő városa
A hegy lábánál elterülő település neve Woven City lenne (angol szó jelentése: szövött), az ottani házak pedig a hidrogén üzemanyagcellák által táplált, összekapcsolt ökoszisztéma részét képeznék.
A teljes munkaidőben foglalkoztatottak és kutatók ebben az „élő laboratóriumban” töltenék mindennapjaikat, és az autonóm működés, a robotika, a személyes mobilitás, az okosotthonok és a mesterséges intelligencia (AI) területén folytatnának vizsgálatokat.
A város tervezője a New York-i World Trade Centre 2-t jegyző dán építész, Bjarke Ingels lesz. A tudósok és a kutatók pályázat keretében válhatnának a jövő városának lakójává. A tervek szerint a lakosság induló létszáma 2.000 fő lenne, amely a fejlesztésekkel párhuzamosan fokozatosan emelkedne.
Az épületek elsősorban fából készülnének. Ezeknél japán asztalos technikákat és robotizált megoldásokat is igénybe vennének. A járművek sebesség alapján elkülönített sávokban haladhatnának. Az önvezető autókat a campuson használnák a dolgozók és a látogatók szállításához.
A jövő közlekedési eszköze
A svájci Rinspeed autógyártó vállalat szintén a Las Vegas-i világkiállításon mutatta be újdonságát. A MetroSnap az automatizált városi járművek következő generációját képviseli. Az elektromos meghajtású, „gördeszka” alváz emlékeztet a General Motors 2002-es AUTOnomy koncepciójára, amely négykerekű motorjai mellett ugyanezt a technológiát alkalmazta hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncához.
A MetroSnap lényege, hogy az alvázra gyakorlatilag bármilyen járművet – taxit, pickupot vagy kisteherautót – rá lehet helyezni attól függően, mire van éppen szüksége tulajdonosának. Az akkumulátorok pedig a „gördeszka” és a karosszéria között helyezkednek el.
A különféle alkatrészek elkészítésére a Stratasys 3D nyomtatással foglalkozó céget kérték fel. Több mint 30 belső és külső, testre szabott alkatrész készült el, beleértve a műszerfalat, a kijelzőket, a csatlakozóaljat rögzítőelemeit, a szellőzőket, a LIDAR-képernyőket és a külső rendszámtáblát.
Forrás: