Újratervezés az ügyfélkapcsolatokban

Újratervezés az ügyfélkapcsolatokban

Újratervezés az ügyfélkapcsolatokban

kereskedelem

3 perc

Az új, internetre kapcsolódó eszközöknek köszönhetően alapjaiban változnak meg hétköznapi szokások, ez az üzleti életre is igaz. Fontos kérdés, hogy vajon miként reagálhat a vállalatok ügyfélkapcsolata a megváltozó feltételekre?

Az ügyfélkapcsolatok a mai vállalati rendszerben sem tartoznak a legkönnyebb feladatok közé. A megújuló adatgyűjtési és elemzési módszerekből következően azonban fontos változtatásokat kell eszközölni, hogy versenyben maradhasson a cége. Íme, néhány tanács, hogy a többi között mire érdemes odafigyelni:

Megfelelő szakemberek

A felhőalapú rendszerek, a hatalmas mennyiségű adat és az új elemzési módok rátermett vezetőket kívánnak, akik gondoskodnak az üzleti és technológiai háttér összehangolásáról. A dolgozók átképzése, illetve új, megfelelően képzett alkalmazottak felvétele sem kis feladat, nem beszélve a kapcsolódó költségekről. Olyan üzleti elemzőkre van szükség, akik kulcspozíciókat töltenek be értékesítési, marketing, pénzügyi és mérnöki területeken. Fontos továbbá, hogy az új technológiákkal, azok hátterével ne csak a beosztottak, hanem a vezetők is tisztában legyenek.

Az emberi erőforrások humán kezelése

A viselhető technológia a munkavállalók egészségi állapotára és elkötelezettségére is hatással lesz, ehhez pedig megfelelő munkahelyi irányelvek kidolgozására van szükség. A Gartner becslése szerint 2016-ban több mint 740 millió viselhető kiegészítő lesz használatban, ez a tavalyihoz képest 20%-os növekedést jelent. Az IDC előrejelzése alapján pedig 2017-ig bezárólag a munkáltatók 40%-a fogja figyelemmel kísérni ezen eszközök segítségével a dolgozók testi-szellemi állapotát, termelékenységét és általános munkahelyi elégedettségét.

Ügyfél-elkötelezettség

A fogyasztói elköteleződés kialakításához sokkal több kell, mint puszta marketing. A közönségprofilok és ügyféltérképek kialakításához nyomon kell követni az ügyfél minden lépését, ezekből kiindulva valósítható meg a megfelelő szegmentáció. „Okos” elemzéssel személyre szabott ajánlatok adhatók, sok részfolyamat pedig automatizálhatóvá válik. A precíziós marketing szerepe szintén nem elhanyagolható, hiszen ennek segítségével bizonyos igények előre láthatók, a tartalom személyre szabható és az ügyfél által preferált csatornákon keresztül és a megfelelő időben adható át. 

Új üzleti modellek

Használja okosan az üzleti adatokat!

Olyan új modelleket kell kidolgozni és bevezetni, melyek kifejezetten a csatlakoztatott (connected) eszközökre és az intelligens gépekre vannak szabva. Amint arra az IDC is felhívja a figyelmet, 2017-ig a nagyvállalatok mintegy harmadának (30%-ának) kell majd jelentős operatív változtatásokat eszközölnie. A változást tehát nem a termékek innovációja jelenti önmagában, a kulcs az üzleti modellek megújításában és a pozitív felhasználói élmény biztosításában rejlik.

Adatvezérelt értékesítés

A rengeteg adat és elemzés a társterületek, valamint a külső érintettek sokkal szorosabb együttműködését követeli meg. Az adatvezérelt értékesítési folyamatok működtetése különféle mobilalkalmazásokba és a közösségi médián alapuló megoldásokba történő beruházásokat igényel. Mindehhez pedig olyan vezetők is kellenek, akiknek kizárólagos feladata lesz az adat- és ügyfélközpontú vállalati kultúra kialakítása és fenntartása, és ehhez természetesen a marketing és az értékesítési terület megfelelő együttműködésére is szükség lesz.

Összefoglalva elmondható, hogy minden egyes csatlakoztatott ügyfél lehetőséget ad a cégeknek arra, hogy megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, a személyre szabott élmények biztosítása pedig forradalmi változásokat hozhat a társaságok és a felhasználók életében egyaránt.

Forrás: The Huffington Post