Magyar fejlesztésű, intelligens szoftver a webáruházaknak

Magyar fejlesztésű, intelligens szoftver a webáruházaknak

Magyar fejlesztésű, intelligens szoftver segítheti a hazai webáruházakat

kereskedelem

2 perc

Az e-kereskedelmi szektor kkv-szereplőit célozza meg a HD marketing innovációja. A cég Feed Engine néven olyan intelligens termékkatalógus-átalakítót fejlesztett ki a webshopok számára, amely megnöveli a termékalapú hirdetések hatékonyságát. A bejelentett újítás az ecommerce vállalkozás egészét vizsgálva képes a hirdetések optimalizálásra.

Minden eddiginél dinamikusabban növekszik a hazai e-kereskedelmi piac. 2019-ben 17%-os növekedés mellett 781 milliárd forintos forgalmat ért el, amely 2020-ban 950 milliárd forintra emelkedett. Az évek óta folyamatosan felívelő tendenciának további lökést adott a koronavírus-járvány, hiszen jelentős tömegek tértek át a készpénz- és érintés nélküli vásárlásra.

Az online térben megjelenő vásárlói igényekre reagálva az e-kereskedelmi piac szereplőinek száma és a szektor kommunikációs, hirdetési intenzitása is ugrásszerűen megnőtt. A vásárlói szokások megváltozása lehetőséget, míg a versenytársi környezet fejlődése kihívásokat állít az egyes szereplők elé.

Nem véletlen, hogy az online kereskedelmi stratégiák fókuszában az egyre nagyobb hirdetési költések hatékonyságának növelése, a gyakran kezelhetetlenné váló méreteket öltő termékkínálat kezelése és optimalizálása áll. Mindez kiemelten vonatkozik a Google- és Facebook-hirdetésekre, valamint az Árukeresőn történő megjelenésekre.

Ezekre a problémákra nyújt gyakorlati választ a HD marketing Feed Engine nevű termékfeed átalakító fejlesztése, amely túllép az eddigi félautomatizált megoldásokon, és az e-commerce vállalkozás egészét vizsgálva optimalizálja a hirdetéseket, illetve megjelenéseket.

A teljes piacot monitorozó szolgáltatás képes az üzleti logikát követő legjobb termékkatalógus kialakítására, a hirdetési költségoptimalizálás részeként releváns válaszokat ad az egyes termékek hirdetési időpontjára vonatkozóan is. A konkurens stratégiákra reagálva automatikusan módosít termékadatokat, ha kell menet közben termékképet is cserél, és akár 500.000 termék kezelését teszi lehetővé.

2021-re az e-kereskedelem vált az egyik legjövedelmezőbb online vállalkozási formává, az iparági előrejelzések pedig a szektor további növekedésével számolnak. Ezzel együtt a termékalapú hirdetések volumene is emelkedni fog, ami a termékkatalógusok kezelését az egyik első számú webáruház-menedzselési feladattá teszi.