Luxusmarketing az okosotthonban

Luxusmarketing az okosotthonban

Luxusmarketing az okosotthonban

kereskedelem

2 perc

Az IoT forradalma már most előrelendített sok iparágat, de marketingszempontból a gyártók még nem mindig veszik észre az okosmegoldásokban rejlő hirdetési lehetőségeket.

A Cornflake egy londoni bázisú, otthonautomatizálással foglalkozó vállalkozás. Kiemeli őket a mezőnyből, hogy kifejezetten a legdrágább technológiával foglalkoznak, úgyis lehetne fogalmazni, hogy a luxusotthonok felokosításáért felelnek.

A cég együttműködik a SharpEnd marketingügynökséggel, a cél egyfajta tanácsadás a luxusmárkák számára, hogy miként használhatják ki az Internet of Things (Dolgok Internete) technológiában rejlő lehetőségeket.

Észrevétlen márkahűség

A SharpEnd vezérigazgatója szerint a felsőkategóriás termékeket forgalmazók kevésbé értékelik azt a típusú marketinget, amely első ránézésre nem hordoz értéket. Az óriásplakátok vagy a félperces tévéhirdetések elérése, hatásai ismertek, de nehezebb a reklámértéket észrevenni egy okostükörben vagy egy NFC-adóvevővel ellátott csomagolásban.


Egy intelligens tükör például (amely internetre csatlakozik, és beépített kijelzővel rendelkezik) tanácsot adhat a felhasználónak a reggeli készülődés közben, hogy mit vegyen fel, milyen parfümöt használjon. Ezek mind-mind együttműködési lehetőséget jelentenek a luxus- és az okostermékek forgalmazóinak, hogy melyik márka részesüljön előnyben, mit is ajánljon a csodatükör.

Modern előfizetés

Az okosotthonok bútorai, tárolódobozai is hasonlóképp működhetnek: ma már több olyan súlyszenzoros polc, szekrény kapható, amely érzékeli, hogyha a benne tárolt termék kifogyóban van, és akár automatikusan elindítja az utánrendelést. Ez gyakorlatilag felér azzal, mintha a fogyasztó „előfizetne” az adott termékre.

A Pernod Ricard alkoholforgalmazó Gutenberg névre keresztelt projektje például egy olyan számítógépre csatlakoztatott „könyvespolcot” takar, amelyen a könyvek igazából drága likőröket tárolnak, és a rendszer különböző koktélrecepteket is ajánl a tulajdonosnak.

Az IoT-megoldások tehát élményeket adhatnak, könnyebbé tehetik a hétköznapokat, és ezekbe az élményekbe rengeteg olyan hirdetést bele lehet csomagolni, amely elsőre, de később sem feltétlenül tűnik reklámnak. Az ilyen megjelenésekkel lehet majd a jövőben igazán érvényesülni – összegezte a brit Marketing Magazine.