Virtuális B2B találkozókon bizniszelhetnek a cégek

Kapcsolódó cikkek

Virtuális B2B találkozókon bizniszelhetnek a cégek

Virtuális B2B találkozókon bizniszelhetnek a cégek

kereskedelem

2 perc

Az első közép-európai, technológia transzfert elősegítő online találkozót május 7-én rendezték meg.

A „Technológiaátadás fellendítése Közép-Európában” címmel meghirdetett találkozó az Interreg Central Europe program Ketgate projektjének egyik első rendezvénye volt. A Ketgate célja a vállalkozások és tudomány közeledésének elősegítése, és ezáltal a cégek versenyképességének növelése, valamint a kutatóintézetek számára bevétel generálása.

Köszönhetően a szervező Bay Zoltán Kutatóközpont és az Enterprise Europe Network (ENN) gyors helyzetfelismerésének, az érdeklődők nem estek el az eredetileg az Ipar Napjai Kiállítás kísérőrendezvényeként tervezett lehetőségtől. Az üzleti találkozót a modern technológiai megoldásoknak köszönhetően a virtuális térben rendezték meg.

A vállalkozások tájékoztatásába és a résztvevők toborzásába becsatlakozott szervezetek – IVSZ, Magyar Járműalkatrészgyártók Szövetsége, Hungexpo – aktív közreműködésének köszönhetően a regisztrált hazai vállalkozások száma pár nap alatt 110 fölé emelkedett.

A magyar cégek és a K+F tevékenységet folytató egyetemek, kutatóközpontok további több mint 200 nemzetközi résztvevő közül tudták kiválasztani tárgyalópartnereiket. Noha a találkozó elsősorban a közép-európai együttműködéseket szorgalmazza, csaknem 25 országból (például USA, Törökország, Izrael, Japán) regisztráltak az érdeklődők. A hazai szereplőknek mintegy 400 visszaigazolt tárgyalási időpontja volt a rendezvény reggelén.

„A legnagyobb különbséget a korábbi üzletember-találkozókhoz képest abban látom, hogy a kapcsolatfelvétel, illetve az első beszélgetés nem korlátozódik a találkozó időpontjára. Nekünk a jövő hétre is lesz a platformon azonosított tárgyaló partnerekkel megbeszélésünk. A másik jelentős különbség a szereplők hozzáállása. A partnerek több idővel rendelkeznek, kevésbé sietnek a következő megbeszélésre, így a tárgyalások mélyebbek, átgondoltabbak” – mondta Hall Cecília a KONsys Kft. üzletfejlesztési és marketing vezetője.

A virtuális B2B találkozók megjelenése forradalmasíthatja a korábbi üzletfejlesztési gyakorlatot. Az Enterprise Europe Network a következő hetekben, hónapokban még számos online találkozót szervez a különböző iparágak képviselőinek.

Az EEN az Európai Bizottság vállalkozásfejlesztési programja, amely több mint 60 országban, csaknem 300 szakmai szervezet együttműködésében támogatja a kis-és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatépítését – mind az üzleti, mind a K+F együttműködések terén.