Karbantartás: ha hibázik a robotprogram, fizet a cég

Karbantartás: ha hibázik a robotprogram, fizet a cég

Megelőző karbantartás: ha hibázik a robotprogram, fizet a cég

gyártás

1 perc

Az Augury izraeli szoftvergyártó vállalat 100.000 dolláros javítási- és cseregaranciát ad Machine Health nevű platformjára, ha a mesterséges intelligens (AI) alapú, előrejelző rendszer nem tudja megjósolni az esetleges gépleállást.

A helyszíni szolgáltatásmegfigyelés és a prediktív karbantartás különösen aktuális témák manapság. A gépi tanulás (ML) szintén egyre nagyobb szerephez jut, számos kezdeményezés létezik a témában, ugyanakkor eddig kevés szolgáltatási szintű megállapodásra (SLA) volt példa az iparban.

A 2011-ben alapított Augury szoftvergyártó vállalat és a HSB biztosító közötti együttműködés eredményeként az ügyfelek 100 ezer dollár összegű javításhoz és cseréhez juthatnak, ha a szoftver nem jelezné előre a gépek esetleges meghibásodását.

Saar Yoskovitz, az Augury társalapítója és vezérigazgatója úgy tájékoztatott, hogy a garancia bevezetése fokozatosan történik. Ez azt jelenti, hogy eleinte csak meghatározott ügyfelek és gépek – például a szivattyúk és kompresszorok – esetén lesz érvényes. Az év végére azonban már szinte mindenkire kiterjed majd. Ugyanakkor a gyártósorokon található gépekre vonatkozóan egyelőre nincs publikus bevezetési határidő.

A platform elsősorban az ipari berendezésekre és a rezgésszám-monitorozásra összpontosít. A mostani program célja nem csupán az ügyfelek számának növelése, hanem a prediktív karbantartó ipar ösztönzése hasonló, AI-alapú garanciák bevezetésével.

Alan Pelz-Sharpe, a Deep Analysis kutatócég alapítója szerint ez a terület a prediktív egészségügyi ellátáshoz hasonló helyzetben van: mindenki lelkesen nyilatkozik róla, de senki sem akar fizetni is érte. Az új intézkedésekkel pedig ezen kívánnak változtatni. Ugyanakkor a „normál” használatból fakadó – például az alkatrészek kopása vagy széthasadása – miatti hibákat a garancia nem fedezi, hiszen arra ott vannak más konstrukciók.