Játékos gyógyulás: virtuális valóság a gyerekkórházakban
Játékos gyógyulás: virtuális valóság a gyerekkórházakban
2020. január 22.
A Vodafone Alapítvány 2018-ban hirdette meg a Vodafone Digitális Díjat, mellyel célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat az innovátorokat, akik digitális megoldásukkal valamely társadalmi kihívásra kínálnak megoldást.
A díjra idén is lehet pályázni Digitális Esélyegyenlőség, Digitális Társadalom, valamint Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriákban. A pályázatokat 2020. március 6-ig várják. További információk és a jelentkezési lap itt érhető el.
A Vodafone Digitális Díj egyik tavalyi nyertese, Erdős Sándor és csapata az OncoVR projekt segítségével szeretnék megkönnyíteni a tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek benntartózkodását. 2019-ben a Digitális Gyerekek kategóriában értek el első helyezést.
– Mi motivált, hogy pályázz?
– Amikor találkoztunk a pályázati kiírással, az OncoVR már több mint egy éve működött. Ezalatt az egy év alatt tapasztaltuk, hogy a virtuális valósággal mennyi örömöt lehet csempészni a kórház falai közé.
Ugyanakkor láttuk, hogy még rengeteg kiaknázatlan lehetőség van, amivel fejleszthetjük a programot. Régi álmunk volt egy speciális VR játék létrehozása, ez volt a fő motiváció a pályázat benyújtásakor.
– Hogy élted meg ennek a folyamatát?
– Tisztán emlékszem, hogy egy vizsgaidőszak közepén kezdtem el írni a pályázatot. Óriási felüdülés volt a száraz tételek tanulása mellett. A pályázatban jól megfogalmazott, releváns kérdések voltak, így egyáltalán nem okozott nehézséget a pályázati űrlap kitöltése.
– Kiknek, milyen megoldásokkal érdemes szerinted pályázni?
– Ebben az évben a másik oldalon ülök, hiszen a Vodafone Digitális Díj zsűrijeként veszek részt a pályázatban. Szerintem leginkább azoknak a fiataloknak érdemes pályázni, akik akár tanulmányaik, akár szabadidejük, hobbijuk során rátaláltak egy társadalmi probléma megoldására, és el is kezdték megvalósítani azt. Különösen izgalmasnak találom azokat a projekteket, amikor az ötletgazdák valamilyen speciális, kevésbé népszerű probléma megoldásán dolgoznak.
– Te mit profitáltál az egészből, hogyan alakult a projekted azóta, hogy támogatott a Vodafone?
– Örömmel mondhatom, hogy nekem és az OncoVR-nak is hatalmas előrelépést jelentett a Digitális Díj. A Vodafone támogatásával számos konferencián mutathattuk be a készülő VR játékunkat, amiből személy szerint rengeteget tanultam. A projekt számára pedig azért jelentett óriási mérföldkövet a díj, mert ennek köszönhetően elkészülhetett a játékunk, ami segít elérni azon célunkat, hogy a kórház falai többé ne jelentsenek akadályt.